בשעות הצהריים המוקדמות תקבע הכנסת אם בין חברי הוועדה לבחירת שופטים תהיה גם נציגת האופוזיציה. בהמשך היום, ייבחרו נציגי הכנסת לתפקיד הנחשק בוועדה. חברת הכנסת טלי גוטליב, שמועמדת לתפקיד נציגת הוועדה מטעם הקואליציה, התראיינה הבוקר (רביעי) על הנושא בתוכנית של ינון מגל וחיים לוינסון ברדיו 103FM, והצהירה: "אני לא מסירה את המועמדות שלי מהוועדה לבחירת שופטים, גם אם רה"מ יבקש ממני".

יום ההכרעה הגיע: לחצים מימין ומשמאל לקראת ההצבעה לנציגי הוועדה למינוי שופטים

"אני רוצה לשכנע את נתניהו לתמוך בי", סיפרה, "אני לא מוכנה לקבל תמונת ניצחון לאופוזיציה". היא הוסיפה: "אני לא מסירה את המועמדות שלי מהוועדה לבחירת שופטים, גם אם ראש הממשלה יבקש ממני. הוא התקשר אליי אתמול בלילה והוא אמר שזה לא מה שהוא מבקש אלא שאגיע אליו הבוקר לפגישה, כמובן שאגיע".

היא הסבירה: "לצד זה שאני מאוד מכבדת אותו ואני אומרת לכם שהוא מדינאי פנומן, במערכת המשפט בעיניי, הוא מבין פחות. על פי החוק הקיים, הכנסת בוחרת שני נציגים לוועדה למינוי שופטים, איש ואישה בבחירות חשאיות. אני את השם שלי לא אסיר". 

בהמשך, התווכחה חברת הכנסת עם מגל, כאשר שאל אותה אם אינה מקבלת את סמכות נתניהו.

"מה זה לקבל את סמכותו ומרותו? איפה אני? בבית הדין? או בכנסת? מה יש לך ינון? מה נסגר איתך?", השיבה.

"את תיבחרי", אמר ינון, "משמעות גדולה לא תהיה לזה כי לא נשיג רוב בלי עורכי הדין. תדליקי את המחאה, זה בדיוק מה שאהוד ברק רוצה וכל המסיתים ומחרחרי הריב, תשחקי בדיוק לידיים שלהם, תדליקי את הלשכה לעורכי דין שעמית בכר ינצח, ואז בטוח לא יהיה לנו רוב. ייצא שכרך בהפסדך, אבל את תירשמי ואת תשלמי את המחיר טלי". 

גוטליב השיבה: "רפיסות כזו לא ציפיתי מאדם כמוך. מרפיסות ונמיכות של אדם שאני מחזיקה ממנו קודם כל איש ימין. אדון אהוד ברק, שצריך לשבת מאחורי סורג ובריח, שקורא למרי אזרחי, שפייגלין על פחות מזה ישב שנה וחצי במאסר, ממנו אני צריכה לפחד? הרי הוא כותב בטלגרם שלו שגם אם תיבחר קארין אלהרר, המחאות תימשכנה".

עוד היא הוסיפה כי "כל מה שראשי המחאה רוצים זה למוטט את ממשלת הימין בגלל אנשי ימין כמוך שכל הזמן הולכים על דפי ביצים. איפה אני נמצאת? אני מחפשת אגו? אני מחפשת תמונה עבור עצמי? הבוחרים שלי, בלמעלה מ־2,000 הודעות מצפים ממני כמו מכל חברי הכנסת לעמוד על זה שיהיו שני נציגי קואליציה בוועדה למינוי שופטים".

"חבריי לקואליציה מתבזים ומתביישים לתת פרס בדמות נציגה בוועדה למינוי שופטים"

"אני לא מדברת בסיסמאות, עד הרגע האחרון", אמרה גוטליב מוקדם יותר הבוקר, ברדיו כאן רשת ב', "אני סומכת על נתניהו". באשר להתנהלות נתניהו בנושא מערכת המשפט, היא טענה: "אני לא חושבת שהוא צודק. אני לא מתכוונת להסיר את המועמדות שלי, הכנסת תבחר שניים מחבריה לוועדה לבחירות שופטים, חבריי לקואליציה מתבזים ומתביישים לתת פרס בדמות נציגה בוועדה למינוי שופטים. לי לא נראה בשום צורה שהיא לבחור במישהו מהאופוזיציה, בטח שלא ממישהו מיש עתיד".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"ראש הממשלה שוקל את השיקולים שלו", הסבירה גוטליב. "אני, בשונה ממפלגת יש עתיד, אצלנו אין כפייה בניגוד להוראות הכוח, כל זמן שזה לא מתנגש במצע המפלגה או בהסכם הקואליציוני, מותר לנו לעשות כאוות נפשנו".

בועז ביסמוט: "אם נתפשר בסוגיית חברי הוועדה למינוי שופטים - נהפוך לרכיכות". צילום: ערוץ הכנסת

בנושא שיחות המשא ומתן על הרפורמה במערכת המשפט, אמרה חברת הכנסת כי "לא היה מקום לדיבורים מלכתחילה, כל ההליכה לבית הנשיא הייתה טעות פטאלית. אין קשר בין המחאות לרפורמה, הרפורמה כבר מתה לפני שלושה חודשים, זה לא עולה במושב הזה וגם לא במושב הקיץ, האופוזיציה לא תיתן אף פעם תמונת ניצחון לקואליציה, הם מדברים על מרי אזרחי וחלוקת העם לשניים, לא יכולה לשמוע את הדברים האלה".

היא המשיכה: "זו לא מהפכה משפטית, חצי מהרפורמה כבר הוצעה והגיעה לטרומית על ידי גדעון סער, הוא כבר הביא את פסקת ההתגברות שכולם כל כך התנגדו לה, גם את עילת הסבירות הביא ח"כ פורר, נתניהו העדיף את החוסן החברתי והלאומי, גם אני מעדיפה את זה, אבל זה לא קשור לוועדה למינוי שופטים".

"נתניהו טועה", הוסיפה גוטליב, "הוועדה, במתכונת הקיימת שלה, היא שכל אחד ייבחר את מה שהוא רוצה. ב-2016 לא היו נציגים לאופוזיציה, וגם לא ב-2018. כל הכוח של ישראל זה בכלכלה ובביטחון, ולא יתביישו נציגי שמאל מטורללים להוציא את דיבת הארץ רעה. בואו לא נסכסך את עצמנו בעיני העולם, אחרי שראיתי את היריקה על ישראל כ"ץ, זה מדגים שהמחאות הביאו אנשים על דעתם, הם שכחו מה זו מורשת ומה זו מסורת".

לבסוף, סיכמה: "אני רואה רק את טובת האזרחים. הוועדה למינוי שופטים - מי שלא ייבחר, אני בטוחה שימנו שופטים טובים. אני אדאג לכיוון של שופטים חרדים, מזרחים, בני מיעוטים, חילונים, כאלו שיביאו פסיקה מגוונת, כפי שראוי למערכת משפט טובה".