חבר הכנסת זאב אלקין, יושב ראש סיעת המחנה הממלכתי, שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וגיא פלג ב־103FM והתייחס לשיחות בבית הנשיא באשר לרפורמה המתוכננת במערכת המשפט.

ביקורת על נתניהו לקראת ההצבעה: "בחר לספוג זעם בימין ולא ברחוב קפלן"
אחד מראשי המחאה: "אם ייבחרו שני נציגים לקואליציה - נבעיר את הרחובות"

לשאלת המראיינים האם יש סיכומים כלשהם, ענה בשלילה: "לא, אין סיכומים בבית הנשיא, אפילו עוד לא החליפו נוסחים ברורים. האם אפשר להגיע לסיכומים בחלק מהשאלות? אני מעריך שכן. לפי מה שאני יודע יש סיכוי לא רע להגיע לסיכומים בחלק מהנושאים, אבל זה עדיין לא שם. הדבר השני, משמעותי לא פחות, אי אפשר לסכם על חלק ולהשאיר תלוי באוויר את הסוגיה המרכזית כמו למשל הוועדה לבחירת שופטים. הקואליציה פה תצטרך להחליט, האם היא מוכנה ללכת לסיכום שחלק מהמשמעות היא התחייבות לא לקדם את שאר הדברים שהם לא בהסכמה, או שיגידו לנו 'נלך בשיטת הסלאמי'". 

עוד המשיך והוסיף: "מתחילת הדרך, אמרנו 'אין הסכמות חלקיות'. לא יכול להיות שאנחנו מסכימים על חלק וחלק אחר יקודם חד צדדית בקדנציה הזאת. אמרנו שאין פוליטיזציה בוועדה לבחירת שופטים". 

לנושא בחירת נציגת האופוזיציה לוועדה, ציין כי "זה תלוי מאוד מה יחליט היום בנימין נתניהו. האחריות היא עליו. אם הוא יחליט לכבד את ההבטחה שלו לנשיא המדינה, את הנוהג שקיים בכנסת. היום בליכוד יש רק זרם תת קרקעי אחד, קוראים לו בנימין נתניהו. תסתכלו על תוצאות הפריימריז האחרונים ותבינו שזה עובד כבר ככה. מהבחינה הזאת, כל המשחק הזה של השוטר הטוב והרע ומשא ומתן בין בנימין נתניהו ליריב לוין, אין לזה שום שחר. בסוף ההתלבטות היא של נתניהו, יש לו החלטות מורכבות מבחינתו כי יש להן השלכה גם על הנושאים האישיים שלו, ולכן הוא מתלבט. ברגע שהוא יקבל החלטה ויעמוד מאחוריה, הוא מסוגל להביא לתוצאה. האם יהיו כאלה שמאחורי הפרגוד יצביעו שונה? יכול להיות". 

לעניין הכנות של ראש הממשלה, אמר ש"אנחנו נדע את זה לפי ההצבעה. אם זה חשוב לו, רובם המוחלט יצביעו לפי מה שהוא מבקש. כשנפתח את הקלפי, אנחנו נדע היטב. זה לא רק נתניהו, יש למשל את סיעת ש"ס של 11 מנדטים של אריה דרעי, אתם חושבים שהם לא יצביעו לפי מה שדרעי יגיד להם? יש את סיעת יהדות התורה, אתם חושבים שאנשים שם לא יצביעו לפי מה שיוחלט בסיעה? לכן בסופו של דבר, אם נתניהו, יחד עם ראשי הקואליציה יחליטו שמכבדים את הנוהג, אז התשובה היא ברורה. רוטמן, עם כל הכבוד, מייצג סיעה של שבעה חברי כנסת. בסוף זה מאוד פשוט, הרי קארין אלהרר נתמכת על ידי כלל האופוזיציה, מספיק עוד סדר גודל של 15-10 קולות מהקואליציה כדי שהיא תיבחר". 

לסיום, הדגיש: "למדתי לא להמר על החלטות של נתניהו, כי לפעמים כשהוא הולך לישון עם החלטה א', הוא מתעורר בבוקר ויוצא מהבית עם החלטה ב'. במידה והוא יחליט לכבד את ההבטחה שלו ואת הנוהג ולהגיד שצריך להצביע לקארין אלהרר, היא תיבחר".