רגע לפני שהממשלה תחליט על נציגותה בוועדה לבחירת שופטים, שאלת בחירת נציגת האופוזיציה לוועדה עוד לא נענתה. בכירי המשק שלחו הבוקר (רביעי) מכתב דחוף לנתניהו, בו הם קראו לבחור נציג מהאופוזיציה בוועדה, זאת מחשש לשינוי נוהג שיביא לפגיעה נוספת בכלכלת המדינה.

ביקורת על נתניהו לקראת ההצבעה: "בחר לספוג זעם בימין ולא ברחוב קפלן"

אמש התקיימו התייעצויות ומגעים אינטנסיביים במטרה להגיע להבנות בין הצדדים. נכון לאתמול, הכדור היה בידי הקואליציה סביב השאלה האם לבחור את שני הנציגים מטעמה, או נציג קואליציה אחד לצד נציגת האופוזיציה ח"כ קארין אלהרר.

"כלכלת ישראל חווה טלטלה מזה חודשים. אנו חווים זאת בכל הסקטורים, וחוששים ששינוי נוהג שקיים שנים יביא לפגיעה נוספת ובלתי הפיכה באמון המשקיעים בכלכלה הישראלית, וביכולת של ישראל לצאת מהמשבר" , נכתב במכתב.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

יאיר לפיד מודיע על מועמדת האופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים - קארין אלהרר. צילום: עידו רימון

אמש מסרו בכירים בקואליציה ל"מעריב" כי אם תסתמן ההסדרה של סוגיית עילת הסבירות, עניין רב חשיבות עבור ש"ס ואריה דרעי בפרט - תוסר מועמדותו של ח"כ אוריאל בוסו. נראה שבקואליציה מתעקשים ש"המחווה להעברת נציגת האופוזיציה לא תהיה בחינם, ללא תמורה".

גורם בליכוד הבהיר: "לתת נציג לאופוזיציה ללא כל תמורה, תחת לחץ ואיומים של הצד השני - דבר שכזה ייחשב בימין ככניעה מבישה לפרוטקשן. יועצי הסקרים מתריעים לאחרונה, כולל בפני נתניהו, כי כניעה לאופוזיציה ללא הסדר וללא תמורה תוביל למפלה בסקרים של הליכוד ושל נתניהו באופן אישי".