לאחר ששר התפוצות, עמיחי שיקלי, תקף בחריפות את ארגון "ג'יי סטריט" ואמר כי הוא "ארגון עוין שפוגע באינטרסים של מדינת ישראל", היום (רביעי) בכיר בממשל ביידן תקף את השר ואמר כי "הוא לא מבין כלל את יהודי ארה"ב, לדבריו יהיו השלכות".

השר כאמור תקף בחריפות את הארגון היהודי, והוסיף כי "הוא זכה למענק נדיב ביותר מאחד מגדולי שונאי ישראל בדורנו ג'ורג' סורוס, אנשי הארגון עומדים מאחורי הטרדות והתקפות אלימות כנגד חברי כנסת ושרים, שגם תנועת ה-BDS בעצמה לא הרשתה לעצמה, הארגון ניסה לסכל, ללא הצלחה, פגישות שלי עם גורמים שונים בארה"ב".

יצחק הרצוג, ג'ו ביידן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יצחק הרצוג, ג'ו ביידן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד הוסיף שיקלי כי "הארגו פועל באגרסיביות כדי לקעקע ולסכל את הגדרת האנטישמיות של הברית הבינלאומית לזכרון השואה IHRA המכלילה בהגדרת האנטישמיות גם דמוניזציה של מדינת ישראל ושלילת זכות קיומה". בארגון היהודי לא ישבו בשקט, והשיבו לדבריו של שיקלי. בהודעה מטעם הארגון נמסר כי "הוא קרא לנו כך בגלל שאנחנו עומדים לצד הישראלים כדי להגן על העתיד הדמוקרטי של המדינה ומתייצבים נגד האג'נדה הקיצונית והמסוכנת של ממשלת הימין הקיצוני".

נדב תמיר, מנכ"ל ג'יי סטריט ישראל, הגיב לדברי השר שיקלי: "במשך שנים רבות שירתתי את מדינת ישראל בזירה הדיפלומטית, ומעולם לא נתקלתי בשר שעשה כל כך הרבה נזק לבריתות הכי אסטרטגיות של מדינת ישראל. אני גאה בישראל ומתבייש בשר שיקלי שהאשמותיו הם בבחינת דיבה חמורה נגד ארגון ציוני בכל רמ"ח איבריו ושס"ע גידיו".

"שיקלי מנותק לחלוטין מהמקום בו נמצאים מרבית יהודי ארה"ב, ומאות אלפי הישראלים המפגינים ברחובות כל שבוע כנגד ממשלתו האנטי-דמוקרטית ואנטי-ציונית. ציבור שאוהב את מדינת ישראל, אך לא מסכים עם מדיניות הממשלה בה מכהן. לא נירתע מהאשמותיו הביריונית, ונמשיך להגן על הברית הדמוקרטית החזקה והחשובה עם ארה"ב", הוסיף.