הדרמה בכנסת הגיעה לשיאה - היום (רביעי) היו אמורים להתייצב 120 חברי כנסת מאחורי הפרגוד, ולבחור בהצבעה חשאית את נציגי הוועדה לבחירת שופטים. בעוד שבמרכז העניינים עמדה השאלה - האם ייבחרו שני נציגים לקואליציה, או נציג לקואליציה ונציג לאופוזיציה כנהוג, מפלגת הליכוד החליטה על דחיית ההצבעה - והתגובות לא איחרו להגיע.

הקואליציה החליטה על דחיית ההצבעה; גנץ: "הסוף לשיחות בבית הנשיא" 

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב: ״כפי שאמר יצחק שמיר ז״ל, הים אותו ים, הערבים אותם ערבים ונתניהו אותו נתניהו.  גם ההצבעה לוועדה לבחירת שופטים הופכת לעוד פארסה, לעוד תרגיל מלוכלך מבית היוצר של נתניהו. הגיע הזמן, שלפיד וגנץ יתפכחו ויודיעו באופן מיידי על הפסקת כל שיתוף פעולה עם רוה״מ ואנשיו ועל הפסקת השיחות בבית הנשיא, ויפה שעה אחת קודם.״ 

ממפלגת המחנה הממלכתי נמסר: "מי שיעשה תרגילים פוליטיים בבחירות לוועדה לבחירת שופטים, יפגע במדינת ישראל ובאזרחי ישראל. הוועדה צריכה לקום היום, עם נציגת אופוזיציה. אם הקואליציה תסכל היום את הבחירה לוועדה לבחירת שופטים לא נשב לשיחות בבית הנשיא. כל מי שחפץ בשמירה על הדמוקרטיה, ביציבות ובהמשך השיח והגעה להסכמות צריך לנהוג היום באחריות ולאפשר את הקמת הוועדה לבחירת שופטים לפי הנוהג".

על רקע החלטת נתניהו לבטל את הבחירות לוועדה למינוי שופטים, ראש האופוזיציה יאיר לפיד יכנס את סיעתו לישיבת סיעה מיוחדת. לפיד מסר: ״נתניהו איבד שליטה על ממשלתו והוא שבוי בידי הקיצונים. הוא מרסק את הדמוקרטיה הישראלית, את הכלכלה, את הבטחון ואת אחדות העם, הפר את התחייבותו לנשיא וגורם לסיום השיחות".

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר הגיב גם כן: ״יש לומר ביושר - ליברמן צדק. אמרנו מתחילת הדרך שהשיחות הן תרגיל הונאה של נתניהו, אך גנץ ולפיד התעקשו לצעוד שוב לתוך מלכודת הדבש שנתניהו טמן להם. הם איפשרו לו להעביר תקציב מדינה ולייצב את ממשלתו וכעת אחרי שהם אכלו את הדגים המסריחים הם גם מגורשים מהעיר. פארסה".

שר המשפטים לשעבר ח״כ גדעון סער אמר על ההחלטה כי ״נתניהו התקפל מלא מלא בפני הלחץ של לוין ורוטמן והחליט להפר סיכום ולסכל בחירת הועדה לבחירת שופטים, לפוצץ את ההדברות ולחזור לחקיקה חד צדדית. המענה: להעצים את המחאה״.

גם הארגונים בישראל לא שמרו על שקט בעקבות דחיית ההצבעה המתוכננת. ארגון בונות אלטרנטיבה אמרו בתגובה: "דחיית הבחירות לוועדה למינוי שופטים היא צעד נוסף ברמיסת זכויות הנשים בישראל. ברור לכולן שהמהלך נועד כדי לאפשר השתלטות עתידית של הקואליציה על הוועדה, למנות שופטים שמרנים, ומי שיפגעו מכך יהיו הנשים, לא משנה מה השיוך הפוליטי שלהן, דתיות וחילוניות, כל זאת בדרך להפיכה של ישראל לדיקטטורה שמרנית. אנחנו לא ניתן לזה לקרות. לא נעמוד מהצד!"

מטעם מחאת המילואימניקים אחים לנשק נמסר: "נתניהו הסיר את המסכה. הוא בובה של יריב לוין, והשיחות בבית הנשיא הן מסך עשן לדיקטטורה שבדרך. הדמוקרטיה הישראלית בסכנה קיומית וכרגיל מי שסובל זה האזרחים. על מנהיגי האופוזיציה לסיים את שיחות ההידברות עכשיו".