בזמן שמדינה שלמה דרוכה ומחכה לתוצאות ההצבעה לוועדה למינוי שופטים, מזכיר הממשלה יוסי פוקס טען היום (רביעי) בריאיון ל"כאן" כי "נציגי גנץ ולפיד לשיחות אצל הנשיא הסכימו לאפשר את חזרת דרעי לשולחן הממשלה", ובאופוזיציה מיהרו להכחיש: "ביזוי מוסד הנשיאות, מדובר בשקר מוחלט".

הדרמה בעיצומה: הסתיימה ההצבעה לוועדה לבחירת שופטים, הקולות נספרים

מזכיר הממשלה יוסי פוקס בריאיון לכאן חדשות: נציגי גנץ ולפיד לשיחות אצל הנשיא הסכימו לאפשר את חזרת דרעי לשולחן הממשלה@shemeshmicha | @yaara_shapira | @ifatglick pic.twitter.com/nMjdGeVjqY

לאחר הסערה, הבהיר יוסי פוקס את דבריו: "אחדד את מה שאמרתי בראיונות האחרונים: הצדדים טרם הגיעו להסכמות על אף סעיף ברפורמה המשפטית. בנוסף, נציגי הקואליציה העבירו נוסח לעילת הסבירות לפיה לא ניתן לבטל החלטת ממשלה כלשהי בעילת חוסר סבירות. הצד השני סירב להצעה זו ולא קיבל את ביטול העילה ביחס להחלטות על מינוי בכירים שאינם שרים".

יש עתיד: "הנסיון של מזכיר הממשלה להציג הסכמות בבית הנשיא הוא ביזוי מוסד הנשיאות. מדובר בשקר מוחלט. אין שום הסכמות בבית הנשיא, ולא הסכמנו לאפשר לדרעי לחזור לשולחן הממשלה". 

מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה: "מצופה ממזכיר הממשלה לזכור שהוא עובד ציבור, ולא פעיל פוליטי שיכול להפיץ פייק ניוז. מדובר בשקר עלוב".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, מסר בתגובה לדבריו של מזכיר הממשלה: ״בדיוק כפי שאמרתי, ההסכמה היחידה שהושגה בבית הנשיא, זאת ההסכמה לצרף את אריה דרעי לשורות הממשלה״.