לאחר הדרמה בכנסת: יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, נשאו הערב (רביעי) דברים, מעט לאחר שחברת הכנסת קארין אלהרר נבחרה לנציגת האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים. "אני מברך את קארין ואת פנינה, אני מודה לכל מי שעשו במלאכה, אני מודה לחברי הקואליציה שפעלו אתנו באחריות ובממלכתיות", ציין לפיד בפתח דבריו. 

מרד בקואליציה: קארין אלהרר נבחרה לוועדה למינוי שופטים
"נתניהו גמור": פרשנית "מעריב" על הזעם בליכוד בשל החלטת רה"מ

הוא תקף בחריפות את התנהלותו של ראש הממשלה נתניהו: "אין ועדה לבחירת שופטים. נתניהו מנע היום את הקמתה, ושם קץ להעמדת הפנים שפניו להידברות. נתניהו פעם היה רמאי וחזק, עכשיו הוא רמאי וחלש. הוועדה לא הוקמה, האיום על הדמוקרטיה לא הוסר".

לפיד הבהיר כי השיחות בבית הנשיא לא ימשכו: "נתניהו ידע בדיוק את ההשלכות. הן הובהרו לו בידי הנשיא וגם בידינו. בלי וועדה לבחירת שופטים, לא נגיע לבית הנשיא. אין ועדה – אין שיחות. נתניהו התחייב בפני הנשיא, אבל אז קרס תחת הלחץ של שותפיו. הוא הפסיד בהצבעה כי אפילו בקואליציה שלו יש אנשים הגונים שהדמוקרטיה חשובה להם והחליטו לשים קץ לשקרים". 

יו"ר המחנה הממלכתי התייחס גם כן לסיום השיחות: "אני מדגיש – אנחנו לא נכנסנו לשיחות בשביל נתניהו, אלא למרות נתניהו. נכנסנו אליהן למען מדינת ישראל. כפי שאמרנו מההתחלה - הוועדה לבחירת שופטים היא אבן הראשה. עד שלא נסדיר את הסוגיה הזו, לא יהיו הסכמות על שום נושא, ואכן – לא היו הסכמות בשום נושא. שמעתי את הספין שהסכמנו לצמצום עילת הסבירות באופן שיסייע להחזרת דרעי. נושא דרעי לא עלה בחדר, ועל עילת הסבירות כמו על כל הנושאים - לא היו כל הסכמות".

יאיר לפיד וקארין אלהרר. נציגה חדשה מטעם הכנסת בוועדה לבחירת שופטים (צילום: מארק ישראל סלם)
יאיר לפיד וקארין אלהרר. נציגה חדשה מטעם הכנסת בוועדה לבחירת שופטים (צילום: מארק ישראל סלם)

עוד הוסיף שר הביטחון לשעבר: "אנחנו נמשיך להיאבק למען הדמוקרטיה. אנחנו עושים זאת ברחובות, ועשינו זאת בבית הנשיא.  הציבור ימשיך להשמיע את קולו ובצדק.  אני מדגיש, שאני, אנחנו, נמשיך לפעול מתוך פטריוטיות ונאמנות למדינה. לעולם לא נשים את השיקול האישי או הפוליטי מעל לשיקול הממלכתי".

כמו כן, במהלך דבריו של לפיד, קרא יו"ר האופוזיציה להפלת הממשלה: "הממשלה הקיצונית ביותר בתולדות המדינה היא אסון מתגלגל. היא לא מצליחה לנהל את הכלכלה, לא את הבטחון, לא את יחסי החוץ ואפילו לא את עצמה. אין להם מנדט להרוס את הדמוקרטיה ואת המדינה. אין להם מנדט לרסק את בית המשפט. הם לא ראויים לאמון ולא מסוגלים לנהל את המדינה. אנחנו לא נפסיק להלחם, אנחנו לא נוותר, אנחנו לא נפסיק להיאבק, עד שהממשלה האיומה הזו תעבור מן העולם ותשחרר את מדינת ישראל מן הכאוס והזעם שהיא מביאה עלינו כל יום מחדש".

בנימין נתניהו תוקף את יאיר לפיד ובני גנץ (צילום: לשכת רה"מ)

בתגובה השיב ראש הממשלה בנימין נתניהו: "היום התברר סופית שגנץ ולפיד חיפשו לפוצץ את השיחות. לפני שלושה חודשים הם אמרו שאם רק נעשה פסק זמן בחקיקה, הם יכנסו להידברות. עשינו פסק זמן אבל הם לא נכנסו להידברות, הם דחו כל הצעה. אתמול אמרו שאם לא תבחר נציגה שלהם לוועדה לבחירת שופטים, הם יפוצצו את השיחות. אבל נבחרה הנציגה שלהם ובכל זאת הם פוצצו את השיחות. גנץ ולפיד לא רוצים משא ומתן אמיתי".