דובר משרד החוץ האמריקאי הצהיר הערב (רביעי) כי וושינגטון דורשת מידע נוסף בנוגע לטיפול המשפטי בחיילים שהיו מעורבים בפרשה שבה מת קשיש פלסטיני אזרח ארצות הברית. זאת, לאחר שהפרקליטות הצבאית הודיעה על סגירת חקירת מותו של עמאר עבד אלמג'ד אסעד, שנעצר ונאזק על ידי חיילי גדוד נצח יהודה, ננטש בשטח ומת.

הרמטכ״ל כוכבי על מות הפלסטיני בן ה-80: ״האופן שבו השאירו אותו בשטח הוא לא ערכי" 

הפרקליטות הצבאית הודיעה על צעדים משמעתיים ופיקודיים שיינקטו נגד הלוחמים בכפר ג'ילג'יליא בינואר 2022. כמו כן, המעורבים לא יעמדו לדין פלילי. זאת לאחר בחינת הטענות שהועלו בשימועים ובחינת חומרי החקירה, מהם עלה ש-"לא נמצא קשר סיבתי בין הכשלים בהתנהלותם למותו של אסעד".

אסעד, קשיש פלסטיני אמריקאי, מת במהלך פעילות צה"ל בכפר בינואר שעבר. במסגרת הפעילות, הוקמה עמדת בידוק, והחיילים עצרו ובדקו כלי רכב. באחד מהם נהג אסעד, שלא נשא עמו תעודה מזהה וסירב לבדיקה. בשל התנגדותו, הונחה רצועת בד על פיו למשך זמן קצר ונאזקו ידיו. 

הוא נלקח למבנה סמוך, אליו הובאו שלושה פלסטינים נוספים שעוכבו אף הם. בחלוף כחצי שעה, שחררו הלוחמים את הפלסטינים ואסעד שוחרר מהאזיקים. אז הניחו הלוחמים שהוא ישן והמשיכו מהמקום. מאוחר יותר הוזעקו כוחות סהר אדום למקום, ואלו קבעו את מותו.