עקב תוצאות ההצבעה לנציגים לוועדה למינוי שופטים, ואי בחירת נציג מטעם הקואליציה, באופוזיציה דורשים לעצור את השיחות בבית הנשיא בנוגע לרפורמה המשפטית. לשם כך, שוחח היום (חמישי) ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) בתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והתייחס לדברים.

זעם בליכוד על ראש הממשלה: "נתניהו לך הביתה, לוין הוא מנהיגנו האמיתי"
לאחר המפלה בכנסת: אלו הצעדים שנשקלים נגד חה"כ גוטליב

תחילה, נשאל ח"כ סוכות האם הוא ומפלגתו ידרשו מראש הממשלה לקדם את החקיקה של הרפורמה המשפטית, והשיב: "קודם כל נראה מה קורה עם השיחות בבית הנשיא, אבל אם השיחות מתפוצצות אז בהחלט כן. אנחנו מחויבים לבוחרים שלנו, למה שהתחייבנו. מהרגע הראשון אנחנו חושבים שהמהלך הזה צריך להיות בהסכמות רחבות, לשם חתרנו, אם השיחות יתפוצצו כפי שנראה - אז כן".

"מאחר ואני לא חלק מצוות המו"מ בבית הנשיא אני לא יודע מה הדינמיקה שם", הוסיף, "אבל אם הדינמיקה שם היא דינמיקה של פיצוץ, וזה מה שאני מבין, הרי בסופו של דבר אנחנו לא נכנסנו לשיחות בתנאים, והם כן. האופוזיציה נכנסו בתנאים, ויש גבול כמה תנאים האופוזיציה יכולה להציב לקואליציה. אנחנו לא עובדים אצל האופוזיציה. אנחנו רצינו להגיע להסכמות מהרגע הראשון. העמדה של המפלגה שלנו הייתה שאנחנו לא צריכים להשהות את החקיקה לפני שבכלל יושבים לדבר".

לסיום אמר ח"כ סוכות: "נתניהו החליט להשהות את החקיקה וזה בסדר, לא הייתה מחלוקת בקואליציה על זה שאנחנו רוצים להגיע להסכמות. אבל, בסוף האינטרס של השיחות האלה קודם כל של האופוזיציה. המצביעים של בני גנץ ויאיר לפיד הם אלו שיוצאים לרחובות להפגין, ואני גם רוצה שהם ירגישו בסדר. מאחר שמהרגע הראשון שהרפורמה עלתה לאוויר, גם רוטמן וגם לוין אמרו על בימת הכנסת שאנחנו מזמינים את האופוזיציה להגיע להסכמות, הרבה לפני הדברים האלה. אני חושב שאפשר להאמין שבאנו בלב שלם לדבר הזה. זה לא משהו שאנחנו עושים רק כי מכריחים אותנו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM