גורמים בליכוד מסרו היום (חמישי) לאחר בחירתה של ח"כ קארין אלהרר לוועדה למינוי שופטים: "אותם 'המורדים' שהצביעו עם האופוזיציה, עשו זאת לגמרי ברוח הדברים שאיתה נתניהו התחיל אתמול את היום. בהצבעתם הם נתנו לנתניהו את עמדתו אחרי שלוין, סמוטריץ' ושות' כפו עליו לסגת ממנה. הבעיה לא אצל נתניהו, אלא אצל לוין ומחנה הרפורמה".

מרד בקואליציה: קארין אלהרר נבחרה לוועדה למינוי שופטים
נתניהו תוקף: "באופוזיציה לא רצו משא ומתן"; לפיד: "רמאי וחלש, אין הידברות"

כזכור, אמש התרחשה דרמת ענק בכנסת כאשר נציגת האופוזיציה ח"כ קארין אלהרר נבחרה לוועדה לבחירת שופטים ברוב של 58 מול 56 מתנגדים. מנגד, נציגת הקואליציה ח"כ טלי גוטליב, שסירבה להסיר את מועמדותה למרות שהקואליציה החליטה להסיר את כל המועמדויות כדי לדחות את ההצבעה בחודש, לא נבחרה מאחר ו-59 התנגדו מול 15 שתמכו. 

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, נשאו דברים והתייחסו למתרחש, מעט לאחר שחברת הכנסת אלהרר נבחרה לנציגת האופוזיציה. 

לפיד תקף בחריפות את התנהלותו של ראש הממשלה נתניהו: "אין ועדה לבחירת שופטים. נתניהו מנע היום את הקמתה, ושם קץ להעמדת הפנים שפניו להידברות. נתניהו פעם היה רמאי וחזק, עכשיו הוא רמאי וחלש. הוועדה לא הוקמה, האיום על הדמוקרטיה לא הוסר".

יו"ר המחנה הממלכתי התייחס גם כן לסיום השיחות: "אני מדגיש – אנחנו לא נכנסנו לשיחות בשביל נתניהו, אלא למרות נתניהו. נכנסנו אליהן למען מדינת ישראל. כפי שאמרנו מההתחלה - הוועדה לבחירת שופטים היא אבן הראשה. עד שלא נסדיר את הסוגיה הזו, לא יהיו הסכמות על שום נושא, ואכן – לא היו הסכמות בשום נושא. שמעתי את הספין שהסכמנו לצמצום עילת הסבירות באופן שיסייע להחזרת דרעי. נושא דרעי לא עלה בחדר, ועל עילת הסבירות כמו על כל הנושאים - לא היו כל הסכמות".