לאחר יממה סוערת בכנסת, חברת הכנסת קארין אלהרר נבחרה אמש לוועדה לבחירת שופטים. ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם היום (חמישי) בכנס ״עבודת הממשלה״ באוניברסיטת רייכמן בהרצליה. בדבריו התייחס לאירועי אמש בכנסת.

ח"כ מהקואליציה מזהיר את האופוזיציה: "כך נפעל אם השיחות יתפוצצו"
לאחר המפלה בכנסת: אלו הצעדים שנשקלים נגד חה"כ גוטליב

"מה שראינו אתמול בהצבעה בכנסת, זו תחילתה של ברית ישראלית חדשה", אמר לפיד בפתח דבריו, "מתוך הכאוס והמהומה והשקרים, נוצרה ברית שלא עוסקת כבר בימין, שמאל ומרכז, אלא בניסיון לשמור על מדינת ישראל. חברי הכנסת מהקואליציה שנכנסו מאחורי הפרגוד והצביעו בעד חברת הכנסת קארין אלהרר, לא עברו מפלגה, לא קיבלו שום הבטחה, הם עשו את זה כי הם אנשים הגונים ולא מוכנים יותר להיות חלק ממנגנון ההרס של החברה הישראלית. אני מלא הערכה לזה".

"אנחנו נמשיך לעבוד איתם כדי להבטיח את שלומה של הדמוקרטיה הישראלית", הוסיף, "חלק מהם אומרים לנו, "גם בהצבעה גלויה, אנחנו לא נשתף פעולה עם מה שפוגע במדינת ישראל. אנחנו לא נבחרנו לכנסת כדי לשרת את הקיצונים ואת המשיחיים. הברית הישראלית הזו היא עתידה של המדינה. רוב ישראלי לאומי, ליברלי, הגון, לא מושחת, שפועל למען הבטחון, להורדת יוקר המחיה, ליצירת חוקה ובעיקר שנחוש לוודא שהעם הזה לא נקרע לגזרים". 

לאחר מכן ציין כי "ראש ממשלה בישראל הוא מכונה לקבלת החלטות. הוא לוקח בכל יום נתון יותר החלטות קשות מה שרוב האנשים לוקחים בכל ימי חייהם. אלה החלטות בכל התחומים, בטחון, כלכלה, חברה, פוליטיקה. הן החלטות שונות מאוד, בתחומים שונים מאוד, אבל יש להן דבר אחד משותף: אלה החלטות קשות".

יאיר לפיד (צילום: אבשלום ששוני)
יאיר לפיד (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך, התראיינה ח"כ מירב בן ארי התראיינה היום (חמישי) בתוכניתם של יריב אופנהיימר וינון מגל ב-103FM, והתייחסה למה שקרה מאחורי הקלעים של ההצבעה. 

"אני יודעת על ארבעה חברי קואליציה שהצביעו בעד אלהרר, אבל היו יותר מארבעה", טענה בן ארי, "אני הייתי בקשר עם הצד השני, אני אומרת יש יותר מארבעה, זה בוודאות. על זהות של כל השישה, אני לא אגיד לכם, אבל גם בכנות, לגבי שניים נוספים חוץ מהארבעה שאני יודעת אני לא יודעת. אל תכנסו לשם. אני אומרת לכם שידעתי, וידעתי אחרי שעה, שעה וחצי".

"מהרביעייה שאני ידעתי עליהם לא הופתעתי, השניים שיש עליהם הימורים היום - זה הפתיע אותי", הוסיפה, "אבל קודם כל הוא אירוע שאני נותנת את הקרדיט לנתניהו. בסוף בכל הסיפור הזה אני דיי בטוחה שהוא באירוע. אני נותנת לנתניהו את הקרדיט, הוא לא הופתע ממנו. אני חושבת שהוא לא הופתע כמו שאני לא הופתעתי. בצד השני היו הרבה יותר מעורבים. זה היה מטורף, ספרו כל הזמן, אני חושבת שמי שישב בתוך החדר היו קבוצה מאוד קטנה".

לסיום אמרה ח"כ בן ארי: "אמרנו שצריך נציג קואליציה ונציג אופוזיציה. נתניהו הגיע אתמול לכנסת מתוך מטרה שקרויזר יהיה נציג בוועדה לבחירת שופטים. זה שנתניהו לא שלט על האירוע והוא יצא משליטה בגלל גוטליב זו לא אחריות שלי. אמרנו שהשיחות בבית הנשיא יתקיימו כשתהיה וועדה לבחירת שופטים - אין וועדה. תביא ועדה, הוא יכול גם שבוע הבא להביא נציג. אם אין ועדה לבחירת שופטים אז אין בעצם למה לשבת בבית הנשיא כי אין וועדה. תהיה ועדה לבחירת שופטים, השיחות יתקיימו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM