יום לאחר בחירתה של נציגת האופוזיציה קארין אלהרר לוועדה לבחירת שופטים, שוררת מתיחות רבה בקואליציה האם וכיצד ייבחר נציג הקואליציה בעוד כחודש ימים.

ח"כ בקואליציה אחרי הכישלון בהצבעה: "טעינו במהלך, כולם מודים אפילו לוין"
גורמים בליכוד: "הבעיה לא אצל נתניהו, אלא אצל לוין ומחנה הרפורמה"

לצד הביקורת בקואליציה עדיין חושבים קדימה מה ניתן לעשות. עמדתו של יריב לוין היא שהדבר אינו משנה לו מי יהיה הנציג מטעם הקואליציה, וזאת בשל הרכב הוועדה. כידוע, הוועדה כוללת תשעה חברים וביניהם שלושה שופטים עם זכות וטו. מאחר והוועדה בהרכב חסר בחודש הקרוב היא לא תתכנס, ולוין פועל להשלים את הרכבה. 

ככל הנראה, ובשל ההסכמים הקואליציוניים בין עוצמה יהודית לליכוד, נציג הקואליציה בוועדה עשוי להיות ח"כ יצחק קרויזר. כמו כן, המצב כעת משפיע על השיחות בבית הנשיא. תחילה, גנץ ולפיד שראו את המהלכים הפוליטיים של הקואליציה הכריזו על פיצוץ בהידברות. עם זאת, השניים התרככו בעמדתם.

על אף ההודעה המשותפת אמש, בין גנץ ולפיד יש פערים באילו תנאים יחזרו לשולחן ההידברות בבית הנשיא. לצד זאת, באופוזיציה מלאים בסיפוק מבחירתה של אלהרר ומקווים שהדברים יסתדרו בתוך כחודש.

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

בתוך כך, גורמים בליכוד מסרו לאחר בחירתה של ח"כ קארין אלהרר לוועדה למינוי שופטים: "אותם 'המורדים' שהצביעו עם האופוזיציה, עשו זאת לגמרי ברוח הדברים שאיתה נתניהו התחיל אתמול את היום. בהצבעתם הם נתנו לנתניהו את עמדתו אחרי שלוין, סמוטריץ' ושות' כפו עליו לסגת ממנה. הבעיה לא אצל נתניהו, אלא אצל לוין ומחנה הרפורמה".

כאמור, אמש התרחשה דרמת ענק בכנסת כאשר נציגת האופוזיציה ח"כ קארין אלהרר נבחרה לוועדה לבחירת שופטים ברוב של 58 מול 56 מתנגדים. מנגד, נציגת הקואליציה ח"כ טלי גוטליב, שסירבה להסיר את מועמדותה למרות שהקואליציה החליטה להסיר את כל המועמדויות כדי לדחות את ההצבעה בחודש, לא נבחרה מאחר ו-59 התנגדו מול 15 שתמכו. 

על פי ההערכות לפחות חמישה חברי כנסת מהקואליציה חצו את הקווים בבחירות, שבעה בבחירות לוועדה לבחירת דיינים. הבחירה בנציג הנוסף תערך בתוך כחודש. עד אז, לא ניתן כאמור לכנס את הוועדה כי טרם נבחר נציג קואליציה.