בג"ץ הורה היום (חמישי) למדינה להגיש תגובה לעתירת התאחדות הסטודנטים הארצית, שדרשה ממנה להסביר ולנמק מדוע לא יבוטל הסעיף שנוגע להגדלה המשמעותית של התקציב המיועד למוסדות לימוד תורניים, בהם ישיבות וכוללי אברכים. המדינה התבקשה להשיב עד יום חמישי הבא.

השוויון בנטל: המתח בין הציבור החילוני לציבור החרדי מפלג את החברה | דעה
הנגיד ל"מעריב": "הכספים הקואליציוניים לחרדים אינם מעודדים יציאה לעבודה"

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) שוחח עם ענת דוידוב ויעל אילון ב-103FM והתייחסה לדברים: "כרגע אנחנו נמצאים במצב שלפי התקציב החדש בחור ישיבה, שזה אומר בחור לא נשוי, יקבל קצבה חודשית בשווי 650 שקלים. בעוד אברך, שזה בחור נשוי יקבל סכום של 1,173 שקלים. סך הכל יש לנו 170 אלף בחורי ישיבות, ואני לא רואה שום הבדל בין בחור ישיבה לסטודנט שלומד. ההבדל היחיד שאני רואה הוא שהסטודנט צריך לשלם שכר לימוד, מה שהאברך לא עושה. הוא עובד, היה בצה"ל, שירת את המדינה, ועכשיו נדפק מכל הכיוונים. השוויון  צריך להיות לשני הצדדים.  לכן, הצעת החוק שלי היא שכל סטודנט יכול מלגה כמו אברך – אני חושבת שזה הכי צודק".

"זה בכלל לא מעניין את הקואליציה הנוכחית, זה לא נמצא אצלם בסדר היום. הם לא חושבים שיש ערך ללימודי מקצוע. אפרופו אם אנחנו מסתכלים לטווח ארוך אותו סטודנט יוצא לשוק העבודה ומשלם מיסים שהולך לבחורי ישיבות בין היתר. חייבים להשוות את התנאים בכדי שהסטודנטים יקבלו את אותן המלגות, זה יעזור לכל הסטודנטים. או שכולם מקבלים או שאף אחד לא מקבל. מעבר לזה, יחד עם הזכויות באות החובות, ולהפך. אני דוגלת שמי שתורם למדינה צריך לקבל יותר. בממשלת השינוי לא הספקנו לטפל בדברים, והחלום שלי שנצליח לטפל בזה – בעיניי זה ערך חשוב מאוד", טענה.

מילנובסקי הבהירה כי על אף שהיא ומפלגתה באופוזיציה הם "חייבים לשים את זה על סדר היום, גם מהאופוזיציה. אנחנו מהדדים ציבור רחב. והסטודנט שקורע את התחת ונותן למדינה מגיע לו לא פחות מאשר  לבחור ישיבה שיושב בכולל ולומד תורה. אנחנו נעלה את הצעת החוק הזו, ואני אשמח שיגידו באוצר איך למה לא כי אין כסף, אנחנו בגירעון. בממשלת שינוי היינו בפלוס, ועכשיו אנחנו במינוס".

"לא יודעת מה הניע את הדעת של לפיד וגנץ"

בהמשך, התייחסה לשיחות המשא ומתן בבית הנשיא וטענה כי "מלכתחילה לא היינו צריכים להיכנס שם. לא היינו צריכים להסכים לזה, ולתת עוד אורך חיים לממשלה. אני לא יודעת מה הניע את הדעת של לפיד וגנץ, אבל צריך לעשות בירורים איך העסק שם עבד ומי הצביע עבור מי. ישראל ביתנו הצביעה כאיש אחד לקרין אלהרר כנציגת האופוזיציה".

לטענתה, "יש שמועות שגנץ ולפיד עבדו שעות נוספות מול ביבי, ואני לא פוסלת שגם נתניהו עשה את זה כי זה משרת אותו ונותן לו זמן. כול מה שקורה עכשיו הוא לא טבעי, ואני לא מצליחה להבין את ההיגיון של האנשים שעושים את זה. הרפורמה המשפטית הזו - לא צריך להגיע להסכמות, צריך לחזור לנורמליות. למה הכשירו את השרץ הזה, דרעי זה כנראה מטעמים פוליטיים ולא לטובת המדינה, אבל בסוף כל מה שנסתר בסוף יוצא". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM