"מירי רגב את בושה": ההפתעה שציפתה לשרה בדרך לאילת

שרת התחבורה הגיעה לקיבוץ יהל לחנוך את המשך העבודות לשדרוג כביש 90, והתקבלה במקום על ידי פעילי מחאת אילת והערבה. ברקע צעקות "בושה", חנכה השרה את המשך העבודות

ארנולד נטייב צילום: ללא
מירי רגב
מירי רגב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
2
גלריה
קבלת פנים למירי רגב בכניסה לקיבוץ אילות. צילום: קרן וילנסקי | צילום: קרן וילנסקי

במקביל לקבלת הפנים הרועשת, התקיים אירוע חניכת המשך העבודות לשדרוג הכביש במעמד השרה רגב ובהשתתפות ראש עיריית אילת אלי לנקרי, חבר הכנסת לשעבר וראש עיריית אילת לשעבר מאיר יצחק הלוי, ראש המועצה האזורית חבל אילות ד"ר חנן גינת, ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה מאיר צור, המשנה למנכ״ל משרד התחבורה משה בן זקן, יו״ר חברת נתיבי ישראל יגאל עמדי ומנכ״ל חברת נתיבי ישראל נסים פרץ.

שיטפונות בכביש 90 מנחל פארן
שיטפונות בכביש 90 מנחל פארן | צילום: שי ידאל אל פורת

במהלך האירוע הציגה רגב את הפרויקטים התחבורתיים במרחב וחשפה טכנולוגיה חדשה בכביש 90 - חיישנים שיוצבו על עמודי תאורה לאורך הכביש, ינטרו את כמויות הגשם ועוצמתו ובהתאם לניטור יופעלו אוטומטית רמזורים ומחסומים במקומות המסוכנים. במקביל, תודיע המערכת למשטרת התנועה וזו תזניק כוחות למקום.

רגב מסרה: "תוספת התקציב שהשגתי לשדרוג הנסיעה והבטיחות בכביש הערבה היא מצילת חיים, פשוטו כמשמעו. בעיות של כביש הערבה ידועות מזה שנים רבות, אך לא קיבלו טיפול הולם עקב חוסר בתקציב. במסגרת מחויבותי לחיזוק תחבורתי בפריפריה, פעלתי להקצאת תקציב הולם שיאפשר את שדרוג הבטיחות וחוויית הנסיעה לכל אורך הכביש המסוכן הזה, שגבה חיי אדם רבים בעבר".

ראש עיריית אילת אלי לנקרי אמר במעמד האירוע גם כן: ״היום, לאחר שדרוג 63 הק״מ הראשונים של כביש 90, אנו יודעים לומר בוודאות ששדרוג הכביש מציל חיים. מאז שודרג קטע הכביש כדו נתיבי, דו מסלולי עם גדר הפרדה, לא היו תאונות דרכים קטלניות. אנו זוכרים ומזכירים, כי טרם שדרוג קטע כביש הדמים, נהרגו תשעה אזרחים מידי שנה ופצועים רבים שלעולם כבר לא יחלימו".

זירת התאונה בכביש 90 (צילום: תיעוד מבצעי מד"א) | צילום:

הוא המשיך: "אני מברך את שרת התחבורה על הבשורה האדירה שהיא מביאה למשתמשי הדרך כולם, לתושבי אילת והערבה, לנהגי המשאיות, למיליוני הנופשים שמגיעים אלינו ולמדינת ישראל כולה, ומודה לה על מחויבותה להמשך קידום פרויקט הרכבת, שתגיע גם תגיע לאילת ותהפוך אותה למטרופולין נוסף של ישראל. אין ספק כי היום, עם התקדמותנו אל עבר הפיכתה של אילת למרכז לוגיסטי בינלאומי, שאלת הרכבת היא לא אם אלא מתי. אנו נמשיך ללחוץ על הגז ולדחוף יחד בכל הכוח, עד להשלמת שדרוג כביש הערבה מתחילתו ועד סופו, והפיכתו לכביש רחב ובטוח".

העבודות בביצוע חברת נתיבי ישראל הינן המשך לעבודות שבוצעו כאמור עד לצומת קטורה, באורך של כ - 63 ק"מ. במקטע זה הכביש הינו דו מסלולי דו נתיבי, ומאז שודרג לא אירעו בו תאונות, דבר שמוכיח מעל לכל ספק את הנחיצות בשדרוג הכביש לכל אורכו. החלטה זו על שדרוג כביש הערבה לכל אורכו לצד אישור המשך תכנון הרכבת, ינגישו את העיר אילת בצורה בטוחה לתושבי העיר ולכל אזרחי מדינת ישראל.

תגיות:
מירי רגב
/
כביש 90
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף