השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תובע מהעיתונאי ג'וש בריינר ומערכת עיתון 'הארץ' פיצויים של שלושה מיליון ש"ח בגין הוצאת דיבה. בכתב התביעה שהוגש נטען כי "עם כניסתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לתפקיד לפני כחצי שנה, קיבל הנתבע מהנתבעת פרויקט שעניינו הכפשתו ורדיפתו של התובע. לצורך כך הוחלט לפנות את הנתבע מרוב עיסוקיו עבור הנתבעת ולהושיב אותו יום יום, במשך שעות ארוכות, למצוא ולהמציא סיפורים על התובע - רובם כאלו אשר אין להם אחיזה במציאות".

עוד נטען כי  "ביום 8.6.2023, פירסמו הנתבעים באתר האינטרנט של הנתבעת, כתבה אשר כותרתה: 'בנצי גופשטיין, שנאשם בהסתה לגזענות וטרור, מייעץ לבן גביר בענייני משטרה וביטחון', וכן כתבה בעיתון היומי עם אותו המלל אך כותרתה שונה: "בנצי גופשטיין, העומד לדין בגין הסתה לטרור, מייעץ לבן גביר בעניינים ביטחוניים". מיותר לציין כי כתבה זו היא שקרית מהיסוד וכל מטרתה היא לפגוע בשר איתמר בן גביר".

לדברי כתב התביעה "מר בנצי גופשטיין אשר הינו חבר ושכן קרוב של התובע מזה שנים לא יעץ לתובע מעולם בענייני ביטחון המדינה הנגועים לתפקידו כשר לביטחון לאומי, לא השתתף בישיבות ביטחוניות סגורות הנוגעות למשטרה או לביטחון הלאומי, לא היה מעורב בשום החלטה של התובע הקשורות בתפקידו כשר לביטחון לאומי ובוודאי שלא היה מעורב בהחלטה לנזוף בניצב כזה או אחר, או בהחלטות הקשורות לסבב המינויים במשטרה".

מלשכת השר לביטחון לאומי נמסר: "הגיע הזמן שבריינר, המתחזה לעיתונאי ידע שלשקרים היומיומיים שהוא מפרסם יש מחיר. ניפגש בבית המשפט".