יו"ר הקואליציה אופיר כץ הודיע הערב (חמישי) על שורת סנקציות נגד חה"כ טלי גוטליב בשל "הפרת המשמעת הקואליציונית והסיעתית חמורה וחסרת התקדים". בשל כך, ח"כ גוטליב לא תכהן יותר כחברה בוועדות הכנסת השונות, לא תוכל להעלות הצעות חוק ולא תוכל לדבר בשם סיעת הליכוד במליאת הכנסת. כל זאת עד להודעה חדשה.

מרד בקואליציה: קארין אלהרר נבחרה לוועדה למינוי שופטים
"אי אפשר לכפות עליי דבר": טלי גוטליב במסר חריף לנתניהו ולוין

בתגובה לסנקציות, פרסמה גוטליב הבהרה ברשתות החברתיות: "אופיר כץ, מס. 32 ברשימת הליכוד. חייל נאמן, החליט לספר לתקשורת ולא לי כי יוטלו עלי סנקציות ובכללן הוצאתי מוועדות הכנסת. יפה לך אופיר. כבר ביררתי מול הייעוץ המשפטי כי אין מדובר בהפרת משמעת קואליציונית. אתה פעלת באופן ביריוני ונקמני. חבריי נאמני הליכוד אנא הזכירו לו שאתם רואים הכל".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לא לבחור אף נציג לוועדה לבחירת שופטים ובכך לדחות את הבחירות בחודש.  רוב המועמדים מטעם הקואליציה נענו לפנייתו והודיעו כי הם יוצאים מהמרוץ. אולם ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) שיבשה את התוכנית, והודיעה כי אין בכוונתה להסיר מועמדות, וכי היא נחושה לרוץ עד הסוף. זאת "כדי לתת אופציה נוספת לחברי הקואליציה שירצו לבחור נציגת הימין לוועדה", כדבריה.

תוצאות הבחירות לוועדה לבחירת שופטים (צילום: ערוץ כנסת)

התגובות למהלכה העיקש והנואש בקרב אנשי הליכוד היו קשות. בהנהלת הקואליציה הבהירו אתמול כי נשקלת האפשרות להטיל על גוטליב עונש בשל הפרת המשמעת. בכיר בליכוד אמר אתמול ל"מעריב": "הסיעה צריכה לשקול עונש הכי כבד, כולל הרחקה מהסיעה. היא לא צריכה לקבל שום הטבה פרלמנטרית - ולזמן מקסימלי אפשרי. הליכוד צריך להפיק לקחים מההתנהלות הלא מקובלת הזאת של ח"כ גוטליב, ולהקים ועדת סינון למועמדים חדשים לפני שמאפשרים להם להתמודד לכנסת".