הסערה נמשכת: חברת הכנסת טלי גוטליב איימה במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) כי תפנה לבג"ץ נגד הליכוד, זאת בשל הסנקציות שהוטלו עליה, כתגובה לסירובה להסיר את מועמדותה לחברות בוועדה לבחירת שופטים כנציגת הקואליציה. "חובתי וזכותי לעבודה פרלמנטרית בכנסת. הציבור משלם לי בדיוק על זה. סתימת פי בסנקציות דרקוניות ובלתי מבוקרות היא נפסדת ובלתי חוקית. לאחר בירור בדבר אי סבירות ואי חוקיות ההחלטה בענייני, בכוונתי להגיש ליועמ״ש הכנסת התראה לפני פניה לבג״ץ. הכנסת היא לא המערב הפרוע", צייצה.

הסקנציות על המרד: אלו העונשים שהטיל הליכוד על חה"כ טלי גוטליב
"אי אפשר לכפות עליי דבר": טלי גוטליב במסר חריף לנתניהו ולוין

כשלוש שעות לפני כן כתבה בציוץ אחר: "אופיר כץ, מס. 32 ברשימת הליכוד. חייל נאמן, החליט לספר לתקשורת ולא לי כי יוטלו עלי סנקציות ובכללן הוצאתי מוועדות הכנסת. יפה לך אופיר. כבר ביררתי מול הייעוץ המשפטי כי אין מדובר בהפרת משמעת קואליציונית. אתה פעלת באופן ביריוני ונקמני. חבריי נאמני הליכוד אנא הזכירו לו שאתם רואים הכל".

כזכור, יו"ר הקואליציה הודיע אמש על שורת סנקציות נגד גוטליב בשל מה שהגדיר כ"הפרת המשמעת הקואליציונית והסיעתית חמורה וחסרת התקדים". בשל כך, ח"כ גוטליב לא תכהן יותר כחברה בוועדות הכנסת השונות, לא תוכל להעלות הצעות חוק ולא תוכל לדבר בשם סיעת הליכוד במליאת הכנסת. כל זאת עד להודעה חדשה.

הרקע לסערה הנוכחית בליכוד היא שראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שלא לבחור אף נציג לוועדה לבחירת שופטים ובכך לדחות את הבחירות בחודש. רוב המועמדים מטעם הקואליציה נענו לפנייתו והודיעו כי הם יוצאים מהמרוץ. אולם גוטליב שיבשה את התוכנית, והודיעה כי אין בכוונתה להסיר מועמדות, וכי היא נחושה לרוץ עד הסוף. זאת "כדי לתת אופציה נוספת לחברי הקואליציה שירצו לבחור נציגת הימין לוועדה", כדבריה. התגובות למהלכה העיקש והנואש בקרב אנשי הליכוד היו קשות.

תוצאות הבחירות לוועדה לבחירת שופטים (צילום: ערוץ כנסת)

היא הגיבה לסערה ואמרה בשיחה עם פרופ' אריה אלדד: "יש דברים איומים, שקרים ותככים בפוליטיקה, וגם זניחה של אידאולוגיה וערכים, ואני לא מוכנה לעשות את זה. הדבר החשוב בעיניי זה להיות נאמנה לציבור שלי". היא הוסיפה ב-103FM כי "מי שבוחר אותי זה לא חברי הכנסת ולא נתניהו, מי שבחר אותי זה אזרחי מדינת ישראל, שנתנו בי אמון. אבל מה שבטוח שבקדנציה הזו אפעל לטובת עם ישראל".

"אם אתם אומרים לציבור, אנשי הרשות המבצעת, שבדעתכם לקדם את הרפורמה לפחות תגידו 'נקדם', אבל אם אתם יודעים שאתם לא רוצים את הרפורמה, הולכים על הראש של לוין, נותנים לו להתבזות, ואתם יודעים שאין לכם שום עניין ברפורמה, צאו החוצה ותאמרו את האמת. לפני חודש וחצי אמרתי שהרפורמה מתה ומשקרים את הציבור, צעקו עליי, הדליפו את ההקלטה מישיבת הסיעה", ציינה.

עוד הסבירה: "כשאני הגשתי מועמדות לוועדה למינוי שופטים, כשיש לך ארבע נציגים מתוך תשעה זה כוח שהוא לא מכריע, אבל הוא כוח מכריע למינוי לשופט העליון, וארבעה אנשים זה כוח שמדברים איתו. אני מכירה את הוועדה, הייתי 22 שנים במערכת הזו. מעבר לזה, קיימת חשיבות על בעיניי, שקואליציה שיש לה 64 מנדטים לכל הפחות תגיע להסכמה על שני מועמדים. החוק קובע שמועמדת אחת חייבת להיות אישה, ולכן הגשתי מועמדות כדי שלא יהיה מצד שאין מועמדת אישה לקואליציה. הם רצו שאני אסיר מועמדות ולא רק שהתעקשתי, ברוך השם שלא הסרתי כדי שלי יהיה מי לסמן בעד בבחירות הללו".

"הנה, קרה בדיוק מה שאמרתי להם בחדר - ויעידו הצועקים עליי דרעי, נתניהו, בן גביר, סמוטריץ' ואמסלם, קרה מה שקרה וגיליתם שבתוך הקואליציה יש בוגדים בבוחרים ובמצע שמצביעים לנציגת מפלגה שחותרת תחת קיום ממשלת הימין ולגיטימיות רה"מ, והעיסוק בי, כמי שיש לה זכות לבחור להיבחר וכמי שאי אפשר להתנות על הזכות הזו בשום צורה שהיא", אמרה גוטליב.

בהמשך השיחה התייחסה לסנקציות הקשות שהוטלו עליה, ואמרה: "זה לא הליכוד החליט, אופיר כץ, יו"ר הקואליציה, מספר 32 בליכוד, שלח הודעה לתקשורת על כך שהוא מטיל עלי סנקציות דרקוניות שלא הוטלו מעולם על אף אחד, מבלי דיבר איתי לפני - או ששמעו את עמדתי. הוא עושה את זה כשאין לו סמכות. ולמה? כי לא הפרתי משמעת קואליציונית. אני פונה ליועמ"שית של הכנסת בהתראה לפני הגשת בג"ץ וטוענת כנגד ההליך וכנגד חוקיותו. היועמ"שית תבהיר כמובן שמדובר במהלך בלתי חוקי ובלתי סביר, ותקרא לסדר את הנוגעים בדבר. לא אצטרך להגיע לבג"ץ".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM