האם איראן וארצות הברית מתקרבות להסכם גרעין חדש? יו"ר האופוזיציה חבר הכנסת יאיר לפיד התייחס לנושא בסדרת ציוצים שפרסם הבוקר (שישי) בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "למרות כל הניסיונות לקרוא לזה בשמות אחרים, מה שארה״ב ואיראן עומדות לחתום הוא הסכם גרעין. יתרה מזאת, זה בדיוק אותו הסכם הגרעין שהם ניסו לקדם בתקופת ממשלת השינוי והצלחנו למנוע אותו בעבודה שקטה ואינטנסיבית מול הממשל".

גורמי ביטחון מעריכים: זה מה שעלול לקרות אם ארה"ב ואיראן יחתמו על ההסכם המתגבש
חמינאי במסר למערב: ניתן להשיג הסכם גרעין בתנאים מסוימים

"אם ההסכם הזה ייחתם עכשיו, זהו כישלון קולוסאלי של הממשלה. בגלל ההפיכה המשטרית נתניהו איבד את הקשב האמריקאי ואת היכולת להשפיע על עצירת הסכם רע ומסוכן. הוא צריך להודיע שההפיכה המשטרית מבוטלת, לטוס לוושינגטון ולעשות הכל כדי שההסכם לא ייחתם. כמו בעבר, אנחנו נתגייס לעזור גם מהאופוזיציה", המשיך ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מהליכוד נמסר בתגובה: "עמידתו האיתנה של ראש הממשלה נתניהו הביאה את ארה״ב לצאת מהסכם הגרעין המקורי המסוכן עם איראן וגם היום מונעת חזרה אליו. יאיר לפיד שתמך בהסכם הגרעין המקורי המסוכן עם איראן ומסר שדות גז בחינם לחיזבאללה, הוא האחרון שיכול להטיף מוסר לראש הממשלה נתניהו שבמשך שנים מוביל את המאבק הבינלאומי הנחוש נגד הגרעין האיראני".

נתניהו: "ישראל תעשה כל מה שצריך לעשות כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני" (צילום : לע"מ)

"בניגוד ללפיד שהתחייב לארה״ב למדיניות 'אין הפתעות', רה"מ נתניהו לא היה מוכן לתת התחייבות כזאת ואף הבהיר שעם הסכם או בלי הסכם, ישראל תפעל למנוע מאיראן נשק גרעיני", נמסר עוד.