לאחר שחברת הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד) נבחרה בבחירות החשאיות לוועדה לבחירת שופטים, הכנסת ממשיכה לסעור. חבר הכנסת אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) טען הבוקר (שבת) כי שוחח עם שורה של בכירים בליכוד, וכי "התמונה המסתמנת היא שכל מה שאירע ביום רביעי סביב ההצבעה הייתה הצגה אחת הגדולה". לדבריו, מדובר ב"דיל מרובע בין גנץ ולפיד מצד אחד, לנתניהו ודרעי מהצד השני".

יו"ר ישראל ביתנו טען בנוסף, כי מי שהצביעו עבור אלהרר ופנינה תמונה שטה היו גם חברי כנסת בש"ס, בהוראה של חבר הכנסת אריה דרעי, ובידיעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, וחברי האופוזיציה יאיר לפיד ובני גנץ. ליברמן הוסיף כי "האינטרס של לפיד וגנץ היה להראות הישג בהצבעה בכנסת, האינטרס של נתניהו היה להקפיא את ההפיכה המשטרית על מנת להגיע לוושינגטון ולמסמס את המחאה". כמו כן, "האינטרס של דרעי היה להמשיך בשיחות בבית הנשיא על מנת לסלול את דרכו לממשלה".

קארין אלהרר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
קארין אלהרר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

עוד ציין חבר הכנסת ליברמן כי "נתניהו ודרעי הבינו שללא נציגת האופוזיציה בוועדה, תקום סערה ציבורית והכל יתפוצץ. לכן, פעלו כפי שפעלו בתיאום מלא עם גנץ ולפיד. ולכן גם ההודעה של גנץ ולפיד, שהם משהים את השיחות עד לבחירת נציג הקואליציה לוועדה וכינוסה, גם האמירה הזאת היא עבודה בעיניים. הכל בלוף. זה פשוט  המשך שיתוף פעולה, וחלק מאותה הסכמה של גנץ ולפיד להכשיר את דרעי ולהכניסו לממשלה. גנץ ולפיד הרימו דגל לבן, ועשו מכירת חיסול של הציבור הליברלי במדינת ישראל. לצערי זו האמת מאחורי השיחות בבית הנשיא וההצבעה בכנסת ביום רביעי".

לאחר ההצבעה בכנסת, ובחירתה של אלהרר לוועדה, מסר ראש האופוזיציה לפיד, ויו"ר המחנה הממלכתי גנץ, הצהרה משותפת. לפיד אמר כי "יש נציגת אופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים, יש נציגת אופוזיציה בוועדה לבחירת דיינים, אני מברך את קארין ואת פנינה, אני מודה לכל מי שעשו במלאכה, אני מודה לחברי הקואליציה שפעלו אתנו באחריות ובממלכתיות. עד כאן הבשורות הטובות – מאוד. הבשורות הטובות פחות, ההיא שיש נציגה בוועדה לבחירת שופטים, אבל אין וועדה לבחירת שופטים. נתניהו מנע היום את הקמתה, ושם קץ להעמדת הפנים שפניו להידברות. נתניהו פעם היה רמאי וחזק, עכשיו הוא רמאי וחלש. הוועדה לא הוקמה, האיום על הדמוקרטיה לא הוסר". 

בני גנץ מצביע לוועדה למינוי שופטים (צילום: מרק ישראל סלם)
בני גנץ מצביע לוועדה למינוי שופטים (צילום: מרק ישראל סלם)

ח"כ בני גנץ הוסיף וטען כי "מה שקרה כאן היום – הוא שראש הממשלה החליט ללכת נגד המדינה. בחמש מילים: בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל. ניסה ונכשל. אני מברך את חברי הכנסת האחראים שהביאו לבחירה הנכונה. אני מבקש לברך את קארין אלהרר שנבחרה לנציגה בוועדה לבחירת שופטים ואת פנינה תמנו שטה שנבחרה לנציגה בוועדה לבחירת דיינים. אני בטוח ששתיהן יעשו עבודה מצוינת".

"נתניהו נכנע לקיצוניים. נכנע לשורפי האסמים שרוצים לפרק את החברה הישראלית. ההתנהלות שלו מעלה סימן שאלה גדול על שיקול הדעת שלו בנושאים הרי גורל. מעלה שאלה לגבי היכולת שלו לשלוט בקואליציה ולעמוד בסיכומים. במצב העניינים הנוכחי, שאין ועדה מתפקדת כפי שמתחייב – אין טעם בקיום שיחות בבית הנשיא. אני מדגיש – אנחנו לא נכנסנו לשיחות בשביל נתניהו, אלא למרות נתניהו. נכנסנו אליהן למען מדינת ישראל", הוסיף.