שבוע סוער במיוחד בכנסת הגיע לקיצו היום (שבת) עם היערכות ההפגנות השבועיות נגד הרפורמה במערכת המשפט בפעם ה-24 ברציפות, זאת לאחר שהתברר, לטענת ארגוני המחאה, ששר המשפטים יריב לוין וראש הממשלה בנימין נתניהו אינם מתכוונים לכנס את הוועדה לבחירת שופטים.

יריב לוין: "נחוש לעשות הכל כדי להעביר את הרפורמה המשפטית"
ליברמן טוען: "הבחירה באלהרר - דיל מרובע של נתניהו, דרעי, לפיד וגנץ"
חוששים מהפקקים? כל חסימות הכבישים הצפויות בשל ההפגנה בת"א

ההפגנות יתקיימו במעל ל-150 מוקדים ובמרכזם ההפגנה ברחוב קפלן בתל אביב. בין הדוברים בקפלן: שרת המשפטים והחוץ לשעבר ציפי לבני, יו״ר לשכת עו״ד עמית בכר, יזם ההי-טק רן הר נבו מפיץ ׳תקוה׳ ואור-לי ברלב עיתונאית עצמאית שגם תנחה את ההפגנה. בהפגנה תופיע הזמרת סי היימן. קודם להפגנה יצא הצעדה השבועית של ארגוני השטח מכיכר דיזנגוף.

המחאה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

עו"ד בכר אמר: "אירועי יום רביעי האחרון בכנסת, הניסיון לדחות את בחירת שני נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים, ולעכב את הכינוס שלה, הם הוכחה נוספת לניסיון המהפכה שאנחנו נלחמים נגדו חודשים. והם לא מרפים. ניסיון לרסק את עצמאות מערכת המשפט, ניסיון למנות שופטים פוליטיים, ניסיון להשתלט על נשיא בית המשפט העליון, ניסיון לרסק את הדמוקרטיה".
 
בכר הוסיף: "ולמה הם ניסו לדחות את בחירת נציגי הכנסת לוועדה? הם רצו לראות אם הם מצליחים להשתלט על הוועדה דרך הבחירות ללשכת עורכי-הדין, וזה בדיוק מה שהם מתכננים. מה שלא הצליחו לעשות בחקיקה, שנבלמה בזכותכם, הם מנסים לעשות באמצעות בחירת ראש לשכה עבריין שלא בוחל באמצעים, וישאפשר להם שליטה מוחלטת במינוי שופטים ובמינוי נשיא בית-המשפט העליון הבא". 

הפגנה נוספת נערכת בצומת כרכור בהשתתפות עשרות מוחים. מהמשטרה נמסרה כי השוטרים ערוכים במקום לאבטחת המפגינים, שמירת הסדר הציבורי והכוונת התנועה בהתאם.

מחוץ למעון הרשמי של ראש הממשלה בירושלם עשרות מפגינים מטעם "קואליציית ארגוני חזית המחאה" תחת הכותרת "הוא מרעיד לנו את הבית, אנחנו נרעיד לו את הבית". בבאר שבע מתקיים מייצג "אין גאווה בלי דמוקרטיה" בעקבות הרצח של שרית אחמד ובתגובה לאלימות במצעדי הגאווה בחיפה ובירושלים.

מחאה נגד האלימות במצעדי הגאווה (צילום: טלי ברמן)
מחאה נגד האלימות במצעדי הגאווה (צילום: טלי ברמן)

מסלון המחאה נמסר: "לא ניתן שישתיקו אותנו! בלי בית משפט חזק, אין מי שישמור עלינו. אנחנו כבר מרגישות איך האלימות כלפי הקהילה הגאה שוברת שיאים, ואיך הקואליציה החשוכה הזאת מתעלמת. לא נוותר ויחד נמשיך להיאבק למען הדמוקרטיה ולמען ביטחון לקהילה הגאה".