ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר הבוקר (ראשון) מסר לאופוזיציה בצל אי הוודאות סביב השיחות בבית הנשיא על הרפורמה המשפטית וטען כי "בשבוע שעבר הוכח כי גנץ ולפיד שיחקו משחק. זה היה מצג שווא של כביכול הידברות. נתנו חודש ועוד חודש ועוד, הנציגים שלהם לא הסכימו להבנה המינימלית ביותר".

גנץ: "לא מחפש לפוצץ את השיחות"; הליכוד: "נשקול את צעדינו"
יריב לוין: "נחוש לעשות הכל כדי להעביר את הרפורמה המשפטית"
בן גביר נגד ש"ס: "יש לפרקליטות יד אחת עם השרים שלכם"

"הכוונה הייתה למרוח זמן , למסמס כל תיקון. בשעה שרוב גדול בציבור מבין היום כי צריכים לעשות תיקונים במערכת המשפט. לכן השבוע אנו נתכנס, נתחיל השבוע את הצעדים המעשיים  נעשה אותם באופן מדוד ואחראי, אבל בהתאם למנדט שקיבלנו - נעשה תיקונים במערכת המשפט", הוסיף. 

בתגובה, מסר יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "אם נתניהו יתקדם עם ההפיכה המשטרית באופן חד צדדי כפי שהצהיר, הוא יגלה שהוא ראש ממשלה של פחות מחצי עם ישראל, עם פחות מחצי מהכלכלה, פחות מחצי מהביטחון ופחות מחצי מהכנסת". ראשי המחאה הודיעו: "האיומים ייענו בתגובה הולמת: הפגנות ושיבושים".

נתניהו התייחס גם להסכם הגרעין המסתמן בין ארצות הברית לאיראן והעביר מסר לוושינגטון: "הבהרנו לידידינו האמריקאים שאנחנו מתנגדים להסכמים שיסללו את דרכה של איראן לפצצה. ההתנגדות העקרונית שלנו תורמת לזה שארצות הברית לא חוזרת להסכם, מדינת ישראל תעשה כל מה שההיא צריכה כדי להגן על עצמה מפני איראן".

בן גביר וסמוטריץ' ידרשו: חקיקה חד צדדית לרפורמה המשפטית

ראשי הקואליציה יתכנסו לאחר ישיבת הממשלה לדון בהתפתחויות חקיקת הרפורמה המשפטית. ברקע הודעת ראשי האופוזיציה על עזיבת שיחות בית הנשיא, צפויים השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' לדרוש חזרה לחקיקה באופן חד צדדי של הרפורמה המשפטית, בין היתר בנושא הוועדה למינוי שופטים.

בשבוע שעבר כזכור, נבחרה ח"כ קארין אלהרר לוועדה לבחירת שופטים ברוב של 58 מול 56 מתנגדים. מנגד, נציגת הקואליציה ח"כ טלי גוטליב, שסירבה להסיר את מועמדותה למרות שהקואליציה החליטה להסיר את כל המועמדויות כדי לדחות את ההצבעה בחודש, לא נבחרה מאחר ו-59 התנגדו מול 15 שתמכו. 

הממשלה אישרה של חוק האיזוק האלקטרוני המתוקן 

בישיבת הממשלה אושר חוק האיזוק האלקטרוני שהגיש השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יחד עם השרה לקידום מעמד האישה מאי גולן ושר המשפטים יריב לוין. וזאת לאחר דיונים מקצועיים מעמיקים שערך השר בן גביר בחודשיים האחרונים .

לפי ההצעה המתוקנת שאושרה, בית המשפט יוכל להוציא צו הגנה כנגד בן משפחה, זאת לאחר הערכת מסוכנות של בן המשפחה ובמידה וישנה הרשעה קודמת בעבירת אלימות או לחלופין כתב אישום כנגד מי שהתקבלה כנגדו דרישה לאיזוק. לפי החוק שאושר, ישנו חריג שאם המדובר במקרה שבו שופט מתרשם שמדובר באירוע דחוף, הוא מוסמך להחליט באשר לאיזוק עד להערכת המסוכנות

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "הצעת החוק המתוקנת שאושרה היום בממשלה, היא חשובה במיוחד, שתאזן בין הצורך החיוני למאבק באלימות במשפחה ולמניעת אלימות ובין החובה שלנו להגן מפני תלונות והאשמות שוות ושמירה על חירותם של חפים מפשע. בניגוד לממשלה הקודמת שלא הוציאה את החוק אל הפועל, הממשלה שלנו תעשה זאת - אך תביא חוק מדוייק יותר וטוב יותר ואני מודה לראש הממשלה, שר המשפטים, השרה לקידום מעמד האישה ושר הרווחה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתוך כך, אישרה הממשלה גם את הארכת כביש שש עד מחלף בית העמק. אישור הממשלה כולל סלילת כביש מהיר באורך של כ-22 ק"מ, הקמת שלושה מחלפים חדשים, הסדרת דרכים חקלאיות ומעברים חדשים ושמירת רצועת קרקע מקבילה לכביש להקמת מסילת ברזל עתידית. 

הפרויקט ייצא לפועל באמצעות ועדת מכרזים בין משרדית בראשות החשב הכללי, של משרדי האוצר והתחבורה במתכונת של מכרז בינלאומי ויבוצע בשיטת ppp. כבר היום ישנה התעניינות גדולה מאוד בקרב חברות ומשקיעים זרים להגיע ולהשקיע בפרויקטי תשתית בישראל והשוק מצפה למכרז.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "הממשלה ממשיכה לפעול לטובת כל אזרחי ישראל. הארכת כביש 6 היא פרויקט לאומי והחיבור בין מרכז הארץ לפריפריה נמשכת בכל הכח. מעבר לנסיעה נוחה ואיכותית יותר שתוריד את העומס מצירים מרכזיים אחרים, ההחלטה הזו תביא להוספת מקומות עבודה ולהעלאת איכות החיים לתושבי הגליל המערבי. אנו ממשיכים לפעול עבור אזרחי ישראל ולחיזוק החוסן הכלכלי של ישראל".

כמו כן, הממשלה אישרה את חוק דחיית הבחירות לרבנות הראשית, במהלך הישיבה התפתח עימות בין חברי הממשלה. השר אליהו: "לא שייך לשנות את כללי המשחק תוך כדי משחק. אנחנו מתנגדים לדחייה". השר מלכיאלי: "לא ביקשנו מכם עזרה, תתעסקו בניהול המשרדים שלכם! אף אחד לא יכפה הליך מזוהם בבחירות לרבנות הראשית. סיימת עם הנגיד הגעת לרבנים הראשיים? אל תתערב היכן שאתה לא שייך".