שר המורשת עמיחי אליהו תקף הבוקר (ראשון) בחריפות את נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון בריאיון לרדיו קול ברמה. "הוא מלכלך על מדינת ישראל ופוגע בדירוג האשראי של המדינה. הוא היה צריך להיות מגולגל מכל המדרגות. זה פרא אדם. לא ייתכן שפקידים ייצאו נגד הממשלה", טען. 

"השלכות משמעותיות": נגיד בנק ישראל נגד הרפורמה במערכת המשפט
"למה אתה צריך להביע דעה": מדוע תקף גפני את נגיד בנק ישראל?

בהמשך, חזר בו השר אליהו מדבריו ואמר בריאיון לרשת ב': "הסגנון – לא היה ראוי ואני מתנצל עליו. הייתי לפני הקפה של הבוקר, זה כואב לי למה אנחנו לא מצליחים לממש מדיניות, ללכת לדבר בעולם נגד המדיניות הפוליטית בישראל, פקידים נגד נבחרי ציבור זו אנטי דמוקרטיה".

נתניהו גינה; לפיד תקף: "המורשת שלו זה גסות רוח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את דבריו ומסר: אני מגנה בתוקף את דבריו של השר עמיחי אליהו נגד נגיד בנק ישראל, משרת ציבור מסור שעושה את מלאכתו נאמנה לטובת כלכלת ישראל ואזרחי ישראל".

שר הפנים והבריאות משה ארבל: "הדברים הבוטים והלא ראויים שהשמיע השר עמיחי אליהו כנגד נגיד בנק ישראל אינם במקומם. עצמאות נגיד בנק ישראל וחובתו להציג באופן בלתי תלוי את התחזיות הכלכליות היא אבן יסוד בחוסנה הכלכלי של מדינת ישראל אני קורא לשר אליהו לחזור בו מדבריו".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף את השר אליהו: ״הטייסים הם 'בוגדים שבמדינות אחרות היו תולים אותם', היועמ״שית 'אשמה בפיגועים ובאלימות בחברה הערבית', ועכשיו נגיד בנק ישראל הוא 'פרא אדם שפוגע בכלכלת המדינה'. קואליציית 'הרצפה העקומה' של נתניהו מסיתה - והוא שותק. אני קורא לנתניהו לגנות באופן מלא את האמירות המבישות והמפלגות, מול מי ששומרים על המדינה ומשרתים אותה שנים ארוכות. שתיקתו מול קואליציית ההסתה מהדהדת״.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "המורשת שלו זה גסות רוח, בורות, השתלחויות שאף אחד לא מבין".

כזכור, לפני כחודשיים תקף שר התפוצות, עמיחי שיקלי, את הנגיד וטען כי "אני מאוד מצטער על ההתנגהגות של נגיד בנק ישראל, ברגע שהוא הלך ל-CNN ודיבר שם, הוא פגע בכלכלת ישראל. כשאתה בא ואומר יהיה פה חושך על פני אור אם הרפורמה תעבור, בטח אם אתה אומר את זה ברשתות זרות. התחזית שאתה אומר זה התחזית שאתה מייצר. גם כאן, ההתרעות האלה צריך לומר אותן נחרצות בישיבות סגורות".

"אני חושב שהנגיד טועה, הנגיד מחבל בכלכלת ישראל", הוסיף, "המהלך שלו יותר פוליטי מכלכלי. הוא משרת את האליטות ולא את אזרחי ישראל. יש פה אליטה כלכלית ואליטה בטחונית שעשתה יד אחת כדי לסכל את הרפורמה".