על רקע הדיווחים כי ממשל ביידן פתח במאמץ דיפלומטי אינטנסיבי על מנת להגיע להסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה, שר החוץ של סולטנות עומאן, סעיד באדר אל-בוסאיידי, שוחח עם אתר "אל-מוניטור" והתייחס לאפשרות שמדינתו תגיעה להסכם דומה עם ישראל. במהלך דבריו, הציב תנאים לכינון היחסים המלאים, כשהתנאי הבסיסי לדבריו, הוא הקמת מדינה פלסטינית.

שר החוץ העומאני הדגיש שהסולטנות פתוחה למערכת יחסים עם ישראל, אך הדגיש כי "זה לא יבוא על חשבון התעלמות וסגירת הדלת מול הפלסטינים, כל מערכת יחסים מלאה עם ישראל צריכה להתקיים במקביל להסכם מלא, שבו היא מתחייבת להכיר במדינה הפלסטינית". עוד ציין אל-בוסאיידי, כי עומאן מוכנה לסייע בתהליך השלום הישראלי-פלסטיני, "כאשר הלך הכוח והמוכנות יהיו נוכחים במחנה הישראלי, אך למרבה הצער איננו רואים זאת כרגע".

בית האופרה המלכותי במוסקט שבעומאן (צילום: REUTERS/Christopher Pike)
בית האופרה המלכותי במוסקט שבעומאן (צילום: REUTERS/Christopher Pike)

לאחר החתימה על הסכמי אברהם, הצהיר אל-בוסאיידי, כי מדינתו לא תהפוך למדינה השלישית באזור המפרץ הפרסי, לאחר איחוד האמירויות ובחריין, שחותמת על הסכם נורמליזציה עם ישראל. השר הוסיף כי "אנחנו תומכים בזכויות המוצדקות של העם הפלסטיני. אנחנו מכבדים את המדינות שהחליטו לנרמל את יחסיהן עם ישראל, אך מצפים שאחרים יכבדו את ההחלטה שלנו". 

כזכור, לפני כחמש שנים ערך ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקור מדיני רשמי בעומאן, שם נפגש עם שליט הסולטנות דאז קאבוס בן סעיד. זאת, לאחר מגעים ממושכים שהתנהלו בין המדינות. ביקורו היה המפגש הרשמי הראשון בדרג זה מאז שנת 1996. במהלך הפגישה, הוציאו דאז הודעה משותפת ובו הצהירו כי דנו על הדרכים לקידום תהליך השלום במזרח התיכון, וכן דנו על מספר נושאים בעלי עניין משותף למען השגת שלום ויציבות במזרח התיכון.