השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח' הודיע היום (ראשון) כי הרשות תחרים את פגישת הוועדה הכלכלית המשותפת לישראל ולפלסטינים שתוכננה להתקיים מחר. זאת לדבריו, "בעקבות החלטת הממשלה להאיץ את תהליכי קבלת האישורים לבנייה בהתנחלויות והסמכתו של שר האוצר סמוטריץ' לאשר זאת". א-שייח' הוסיף כי "ההנהגה הפלסטינית תדון ותיישם החלטות נוספות הקשורות ליחסים עם ישראל".

בתוך כך, מועצת התכנון העליונה של המינהל האזרחי תתכנס על מנת לאשר קידום של 4,560 יחידות דיור ביישובים רבים ביהודה ושומרון. כך למשל, פורסמו תוכניות לבניית מאות יחידות בנווה צוף ועלי, מאות יחידות בגבעת זאב וכך גם בבית עלית. בנוסף, פורסמה תוכנית לבניית 340 יחידות דיור במעלה אדומים, ברבבה, אלקנה וביישובים נוספים. 

חוסיין א-שייח' (צילום: AHMAD GHARABLI/AFP via Getty Images)
חוסיין א-שייח' (צילום: AHMAD GHARABLI/AFP via Getty Images)

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר היום: "תנופת הבניה ביהודה ושומרון ובכל מרחבי ארצנו נמשכת. כפי שהתחייבנו, אנו מקדמים היום בניה לעוד אלפי יח"ד חדשות ביו"ש. תושבי יו"ש מפסיקים להיות אזרחים סוג ב' וההתפתחות הטבעית ביישובים מקבלת ביטוי בבניה והתרחבות. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט על שיתוף הפעולה. אני מודה בנוסף לצוות של מינהלת ההתיישבות במשרד הביטחון וללשכת התכנון על עבודה מאומצת ומדויקת. בע"ה נמשיך לפתח את ההתיישבות ולחזק את האחיזה הישראלית בשטח".

ההודעה של הפלסטינים מגיעה יממה לפני ביקורה בישראל של ברברה ליף, עוזרת מזכיר המדינה של ארה"ב לענייני המזרח התיכון. על פי ההודעה של הבית הלבן, "ליף תיפגש עם ההנהגה המדינית והצבאית הבכירה בישראל כדי לדן בתחומי עניין משותפים, לרבות הרחבה והעמקה של השתלבותה של ישראל במזרח התיכון ובנושא איראן". ליף תיפגש גם עם נציגים פלסטינים על מנת לדון ביחסים עם האמריקאים, ולאחר מכן תגיעה לעמאן.