גורמים בקואליציה אמרו היום (ראשון) בשיחה עם מעריב כי "ראש הממשלה מעדיף שלא להיצמד להסכם הקואליציוני עם עוצמה יהודית, ולהציב בבחירות החוזרות לוועדה למינוי שופטים את נציג ש"ס חבר הכנסת אוריאל בוסו ולא את יצחק קרויזר מהמפלגה". עוד ציינו כי "הלקח מההצבעה החשאית נלמד היטב, ההערכה היא כי נציג ש"ס יעבור חלק ולא יעורר התנגדות שעלולה להוביל לתוצאת הבחירות הלא רצויה".

לאחר מפלת הקואליציה בכנסת: מי יהיה נציגה בוועדה למינוי שופטים?
ליברמן טוען: "הבחירה באלהרר - דיל מרובע של נתניהו, דרעי, לפיד וגנץ"

בש"ס אומרים כי נתניהו יציב את בוסו ולא את קרויזר ובעוצמה יהודית טוענים להתנכלות בגלל עניין דחיית הבחירות לרבנים ראשיים, תוקפים את ש"ס ואומרים כי שריה מפריעים לכינון הרפורמה המשפטית מאחר והמטרה שלהם היא להחזיר את אריה דרעי לישיבת הממשלה.

בקואליציה אומרים כי קיים חשש שלאחר תוצאות ההצבעה הדבר יעורר התנגדות וייפול בהצבעה חשאית. משכך הם סבורים כי אולי עדיף להציב נציג מש"ס.

בעוצמה יהודית טוענים כי מדובר בתדרוכי שווא והסיבה האמיתית היא כעס בש"ס על התנגדות עוצמה יהודית לדחיית הבחירות לרבנים הראשיים בישראל.

מתיחות רבה שוררת בקואליציה מאז בחירתה של ח"כ קארין אלהרר לוועדה לבחירת שופטים בשבוע שעבר. לצד הביקורת בקואליציה עדיין חושבים קדימה מה ניתן לעשות. עמדתו של יריב לוין היא שהדבר אינו משנה לו מי יהיה הנציג מטעם הקואליציה, וזאת בשל הרכב הוועדה. כידוע, הוועדה כוללת תשעה חברים וביניהם שלושה שופטים עם זכות וטו. מאחר והוועדה בהרכב חסר בחודש הקרוב היא לא תתכנס, ולוין פועל להשלים את הרכבה.

חבר הכנסת אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) טען אתמול כי שוחח עם שורה של בכירים בליכוד, וכי "התמונה המסתמנת היא שכל מה שאירע ביום רביעי סביב ההצבעה הייתה הצגה אחת הגדולה". לדבריו, מדובר ב"דיל מרובע בין גנץ ולפיד מצד אחד, לנתניהו ודרעי מהצד השני".

יו"ר ישראל ביתנו טען בנוסף, כי מי שהצביעו עבור אלהרר ופנינה תמונה שטה היו גם חברי כנסת בש"ס, בהוראה של חבר הכנסת אריה דרעי, ובידיעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, וחברי האופוזיציה יאיר לפיד ובני גנץ. ליברמן הוסיף כי "האינטרס של לפיד וגנץ היה להראות הישג בהצבעה בכנסת, האינטרס של נתניהו היה להקפיא את ההפיכה המשטרית על מנת להגיע לוושינגטון ולמסמס את המחאה". כמו כן, "האינטרס של דרעי היה להמשיך בשיחות בבית הנשיא על מנת לסלול את דרכו לממשלה".