‏חוק דחיית הבחירות לרבנות הראשית ממשיך לעורר סערה בקואליציה. היום (ראשון) נרשמו חילופי האשמות קשים בין בכירי "עוצמה יהודית" לשרים בש"ס. בתוך כך, לוויכוח הסוער, הצטרפו גם גורמים בליכוד שתקפו בחריפות את יו"ר ש"ס, אריה דרעי.

החקיקה תחודש כבר השבוע? נתניהו ולוין ידונו הערב ברפורמה המשפטית
לאחר הצהרת נתניהו על חידוש החקיקה: אהרן ברק באמירה מפתיעה

בליכוד תקפו את דרעי ואמרו כי "מאז שהודח דרעי מהממשלה הוא הפך להיות הגורם המסוכן ביותר לממשלה. אין שום דבר על סדר היום שלו חוץ מחזרת דרעי לממשלה. בשביל מה צריך את החזית המיותרת הזו כעת מול בן גביר? אם הממשלה תיפול בגלל הגחמות האישיות של דרעי, הוא ישלם על כך בקלפי".

מהליכוד נמסר בתגובה: "הידיעה במעריב בשם גורם בליכוד נגד אריה דרעי היא פייק מוחלט. ראש הממשלה מעריך מאוד את דרעי והיחסים ביניהם קרובים והדוקים מתמיד".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

איתמר בן גביר, יריב לוין, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר, יריב לוין, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גורמים בסביבת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, תקפו גם הם את יו"ר ש"ס ומסרו כי "דרעי היה גדול התומכים בדחיית הרפורמה המשפטית ומיסמוסה. אם במקום לעשות פוליטיקה קטנה היה ניצב לצידנו בקידום החקיקה המשפטית המשמעותית, לא היינו מגיעים לתסבוכת אליה הגענו היום וחלק מהרפורמה כבר הייתה עוברת".

מוקדם יותר, נרשם עימות חריף בוועדת השרים לחקיקה בין השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לשר במשרד החינוך, חיים ביטון. זאת, במסגרת חוק דחיית הבחירות לרבנות הראשית. ביטון תקף את יו"ר עוצמה יהודית ואמר: "אל תתערב לנו ברבנות, נתערב לך בהחלטות שלכם". השר בן גביר לא נשאר חייב והשיב: "רבנים ראשיים זה של כל עם ישראל, אני זוכר מה אמרת על החלטת הצינות, אתה נגד מדינה ציונית". ביטחון המשיך לתקוף: "אם תפיל את דחיית הבחירות לרבנות הראשית, נפיל את חוק האיזוק האלקטרוני לגברים אלימים". 

מתקפת ההאשמות המשיכה, והשר בן גביר שוב פנה לביטון ואמר: "אתם רוצים לשנות את כללי המשחק, תוך כדי המשחק". ביטון אמר: "זה לא עניינך, הרבנים הראשיים זה שלנו, נעשה שם מה שבא לנו ואל תתערבו". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

נתניהו בישיבת הממשלה היום (צילום: פול עמית שאבי)
נתניהו בישיבת הממשלה היום (צילום: פול עמית שאבי)

אם לא די בכך, הוויכוח החריף התרחש גם בישיבת בממשלה. השר בן גביר תקף את נציגי ש"ס ואמר כי "מספיק עם הטריקים, מספיק עם השטיקים, כל הזמן אתם מחפשים איך לעשות מעקפים ולא ללכת בדרך המלך. אי אפשר לעשות דילים בחדרים הסגורים. בחירות לרבנות הראשית לישראל, צריכות להיות נקיות מכל הפוליטיקה שאתם מנסים להכניס".

שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש אמר לשרי ש"ס: "לא דיברתם איתנו, לא שיתפתם אותנו. בכל דבר אומרים לא לדחות כי צריך להיות נקי כפיים ודווקא בבחירות של ענייני דת, אתם הופכים את זה לפוליטי". השר לענייני מורשת עמיחי אליהו הוסיף: "זה הופך לעסקנות פוליטית בתקופה שכל כך חשוב להחזיר את האמון של הציבור ברבנות הראשית וברבני הערים. במקום מינויים מקצועיים או אנשים יראי שמיים, אתם ממנים לפי פוליטיקה". מזכיר הממשלה יוסי פוקס אמר בתגובה: "אבל הפרקליטות מסכימה עם ש"ס", והשר בן גביר הכריז: "כאן חשדתי. יש לפרקליטות יד אחת עם ש"ס".

לאחר מכן השר אליהו אמר כי "לא משנים כללי משחק תוך כדי מערכת בחירות", ואילו השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי שאל: "מה אתם חושבים? שאנחנו מחפשים גוף בוחר שטוב רק לנו?". השר עמיחי השיב בחיוב ושר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק שמעון וסרלאוף ביקש: "כשם שכשהייתה מחלוקת בממשלה על החלטת הציונות, העבירו את זה לישיבת ראשי הקואליציה. מבקש גם כאן לדחות את זה לדיון לישיבת ראשי קואליציה.