חברת הכנסת טלי גוטליב ('הליכוד') צייצה הערב (ראשון) בחשבון הטוויטר שלה בתגובה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "רוה״מ נתניהו. שמעתי שאמרת לשרים שבגללי התעכבה החקיקה ביחס למינוי השופטים. תניח בבקשה שלא כולם מטומטמים. בלשכתך אמרת לי שלא משנה מי ייבחר כי ממילא מייד תשנו את מבנה הוועדה כשניסית לשכנע אותי להצביע לאלהרר. אזכירך שאמרתי לך בנוכחות השרים שאינני מאמינה ואתה לא תיגע במינוי השופטים". 

הסקנציות על המרד: אלו העונשים שהטיל הליכוד על חה"כ טלי גוטליב

כזכור, חברת הכנסת גוטליב איימה במהלך סוף השבוע כי תפנה לבג"ץ נגד הליכוד, זאת בשל הסנקציות שהוטלו עליה, כתגובה לסירובה להסיר את מועמדותה לחברות בוועדה לבחירת שופטים כנציגת הקואליציה. "חובתי וזכותי לעבודה פרלמנטרית בכנסת. הציבור משלם לי בדיוק על זה. סתימת פי בסנקציות דרקוניות ובלתי מבוקרות היא נפסדת ובלתי חוקית. לאחר בירור בדבר אי סבירות ואי חוקיות ההחלטה בענייני, בכוונתי להגיש ליועמ״ש הכנסת התראה לפני פניה לבג״ץ. הכנסת היא לא המערב הפרוע", צייצה.

מהליכוד נמסר בתגובה: "אף אחד לא ביקש מטלי גוטליב להצביע בעד אלהרר, כל שהתבקש ממנה הוא לשמור על משמעת קואליציונית ולהסיר את מועמדותה".

היועצת המשפטית בתגובה לסנקציות שהוטלו על גוטליב: "ליו״ר הסיעה ישנן סמכויות להחיל מגבלות כלפי חבריה"

לאחר איומיה כי תפנה לבג"ץ, היועצת המשפטית לכנסת הגיבה לטלי גוטליב: "ליו״ר הסיעה ישנן סמכויות להחיל מגבלות כלפי חבריה על מנת לאכוף משמעת קואליציונית, והן חלות גם במקרה הזה. היועצת המשפטית לכנסת, עו״ד שגית אפיק הוציאה הערב מכתב תגובה לחברת הכנסת טלי גוטליב, בעקבות פנייתה למיצוי הליכים בשל הסנקציות שהוטלו עליה. במכתב, ובראיונותיה האחרונים לתקשורת חברת הכנסת גוטליב טענה כי מעשיה אינם היוו הפרת משמעת קואליציונית, וכי ההחלטה על הסנקציות אינה חוקית".

במכתבה של היועצת המשפטית לכנסת, היא ציינה כי החלטת הסרת המועמדות של חברי הקואליציה התקבלה כהחלטה סיעתית ומחייבת משמעת: ״התקבלה החלטה בקרב ראשי הקואליציה כי כלל חברי הכנסת של הקואליציה יסירו מועמדותם; כמו כן התקבלה גם החלטה של הסיעה, והוחלט להחיל משמעת סיעתית בעניינה של החלטה זו״.

בנוסף, בנוגע לסנקציות שהוטלו על חברת הכנסת גוטליב, כתבה: ״לסיעה וליו״ר סיעה ישנן סמכויות להחיל מגבלות כלפי חבריה על מנת לאכוף משמעת קואליציונית, והן חלות גם במקרה הזה״.

כמו כן, הוסיפה היועצת המשפטית לכנסת כי ״אין מקום בעת הזו לעתירה בעניין זה״.