גורמים בימין חוששים כי ממלא מקום ראש הלשכה המכהן עו"ד עמית בכר, שסביבו התלכד המחנה הליברלי, ינצח מחר במרוץ לראשות הלשכה, ואף ישיג רוב של נציגים למועצה הארצית שלה.

"תפסיקי עם השקרים, תסתמי מפגרת": ישיבת הממשלה יצאה משליטה
לקראת משבר נוסף עם בן גביר? "נתניהו מעדיף את נציג ש"ס כמועמד הקואליציה"

עו"ד בכר נחשב למתנגד חריף במיוחד של הרפורמה המשפטית. במוצאי שבת, בהפגנה ברחוב קפלן בתל אביב, אמר בכר כי "הבחירות ללשכת עורכי הדין השבוע הם צו 8. התגייסתי כדי לשמור על מערכת משפט עצמאית ועל מדינת ישראל דמוקרטית. השבוע נעשה עוד ניסיון לרסק את מערכת המשפט ולמנות שופטים פוליטיים שירצו את המשטר. עוד ניסיון להשתלט על מוסד נשיא בית המשפט העליון ולרסק את הדמוקרטיה".

בסוף השבוע הודיעה סיעת "הדור החדש", המתמודדת למועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, על תמיכתה במועמדותו של עו"ד אפי נוה לראשות לשכת עורכי הדין. בראש הסיעה עומדים יועצו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, עו"ד אביב סבג, שזוכה לתמיכת הבוס, ונציג הציבור החרדי, עו"ד שמעון שמואלי. "אם ביום שלישי אתם יוצאים ומצביעים לי ולסיעה שלי ־ אנחנו מנצחים ומחזירים את הלשכה למסלול", אמר נוה.

"לשכה מקצועית, חזקה ומשפיעה, שפועלת קודם כל לטובת עורכי הדין". נוה קיבל את תמיכתם של שר המשפטים יריב לוין וסיעות הקואליציה. ח"כ ארז מלול (ש"ס) אף פרסם סרטון שבו נאמר: "על דעת יו"ר התנועה הרב אריה דרעי, אני מודיע שכולנו בוחרים ומגויסים למען אפי נוה. חד־משמעית. אלה בחירות גורליות, ומי שינצח בהן ישפיע השפעה מכרעת על מינוי השופטים במדינת ישראל ועל זהותה היהודית של המדינה".

למרות התמיכה, בימין חוששים מכך, שמול בכר עומדים שלושה מועמדים שונים מימין. המועמד המוביל הוא אפי נוה, ולצדו מתמודדים על התפקיד שני נציגים המזוהים עם הימין – עו"ד ארקדי אליגולאשוילי ועו"ד דורון ברזילי. על פני השטח, לשניים אין סיכוי לנצח במרוץ לראשות הלשכה, אך הם גורפים אחוזי תמיכה בימין, בשיעור מספיק גבוה כדי לטרפד את בחירתו של נוה.

בנוסף, השטח המזוהה עם המחנה הליברלי והמחאה נגד הרפורמה המשפטית בוער ורתום כולו לניצחון של בכר, שצריך להשיג רק 40% מהקולות כדי להמשיך ולכהן כראש לשכת עורכי הדין. ארגון אחים לנשק, המוחה נד הממשלה, אף פרסם קריאת חירום למען בכר מטעמו והקים קבוצת וואטסאפ כדי להמריץ עורכי דין לצאת ולהצביע לו מחר. גם המשרדים הגדולים בתל אביב תומכים בבכר ללא סייג. עו"ד נבות תל צור, מי שהיה עורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אף הוציא סרטון תמיכה בבכר. לעומת הנעשה במחנה של בכר, השטח של מחנה השמרנים מנומנם.

יצוין כי יחד עם הבחירות לראשות הלשכה, יתקיימו מחר גם בחירות לגופים נוספים בלשכה, החשוב שבהם הוא המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, המוסמכת, בין היתר, לבחור את שני נציגי הלשכה בוועדה לבחירת שופטים.