ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התראיין הבוקר (שלישי) בתוכנית של גדעון אוקו וענת דוידוב ב-103FM, שם התייחס בשיחה עם השניים למהלך השיחות בבית הנשיא על הרפורמה המשפטית ולחידוש החקיקה.

הרצוג מצדד בגרסת האופוזיציה: "בשיחות לא הועברו טיוטות מחייבות מטעם בית הנשיא" 
אהרן ברק מעריך: אם יריב לוין לא ייכנס את הוועדה, זה מה שיקרה

הוא הדגיש: "זו שריפה של כל הכללים. איש לא אמר להם שאנו מפסיקים את השיחות. אמרנו להם, 'תבחרו נציג לוועדה ונמשיך בשיחות'. ברגע שהם חוזרים לתהליך חקיקה, אז על מה אנו מדברים בבית הנשיא? ההתחייבות שלהם לנשיא הייתה שיש עצירת חקיקה כל עוד מדברים". 

כמו כן, הוא תקף את החלטת הקואליציה לקדם את הרפורמה המשפטית, וטען: "הם החליטו לשרוף את הכללים, לגמור את השיחות בבית הנשיא ולהחזיר את ישראל לכאוס, וגם לא בטוח שמישהו מבין למה ואיך זה קורה. בהתחלה הם יצאו עם סתם שקר, עם טענה שהגיעו איתם להסכמות, הנשיא נאלץ בחוסר רצון להוציא הודעה שבה הוא אומר זה לא נכון שלא היו הסכמות. נתניהו נכנע ללוין ורוטמן כדי לחזק את הממשלה הכושלת והמאוד משונה שלו".

הוא הסביר: "הייתה ההסכמה - הולכים, בוחרים וועדה, וממשיכים את השיחות. הם לא בחרו ועדה כי הם נכנסו לעוד אחד מהסכסוכים המטורללים שלהם. זה ממש להגיד שהעולם הפוך, הלכה כנסת ישראל, הודיעה שהיא הולכת לבחור את הוועדה לבחירת שופטים, לא הצבנו שני מועמדים או ניסנו לחבל בתהליך, הצבענו על מועמדת האופוזיציה".

את החלטת הקואליציה לקדם את עילת הסבירות כבר החודש, לפיד תקף: "הכל נעשה עכשיו מפני שהם רוצים להחזיר עבריין מורשע לממשלה. הם רוצים לדרוס את ביהמ"ש ולפטר את היועמ"שית כי היא פשעה בכך שהיא מונתה בידי הממשלה הקודמת". 

בהמשך, סיפר ראש האופוזיציה על תמיכתו בעו"ד עמית בכר לראשות לשכת עורכי הדין: "חשוב לי בעיניי לבחור בעמית בכר ליו"ר, אבל גם לבחור בתקווה ללשכה. חברי המועצה נציגים בוועדה לבחירת שופטים, צריך שבמועצה יהיו אנשים שתומכים בזה שישראל היא דמוקרטית". 

עוד התייחס לפיד למצב הביטחוני המתוח ביהודה ושומרון. "המוח האנושי פועל ככה שאנשים רוצים לשחזר דברים שמכירים, אז כולם מדברים עם זה שצריך 'חומת מגן'. הצבא עושה את עבודתו, זה לא תנאי מעבדה. מה שצריך שם, זה מאמץ מתמשך לא פשוט בתנאים לא פשוטים", אמר.