שגריר ארצות הברית טום ניידס הביע הערב (שלישי) צער על נרצחי הפיגוע סמוך לעלי לצד ההרוגים בפעילות צה"ל בג'נין אתמול בנשימה אחת. "מודאגים מאוד ממקרי המוות והפציעות של אזרחים שהתרחשו בגדה המערבית ב-48 השעות האחרונות, כולל זה של קטינים. מתפללים למען המשפחות כשהן מתאבלות על אובדן יקיריהם, או מטפלות בפצועים", כתב.

"אסון נורא": עופר פיירמן, אלישע אנטמן והראל מסעוד נרצחו בתחנת הדלק בעלי
רגע לפני הפיגוע: "הילד רצה לצאת מהרכב, אביו חשד ועצר אותו"

בהמשך ובצל התגובות החריפות שספג, חזר בו השגריר: "אני מגנה בכל תוקף את הרצח חסר ההיגיון של ארבעה ישראלים חפים מפשע היום - לבי עם בני משפחתם האבלים".

כמו כן, שגריר ישראל בארצות הברית מיכאל הרצוג, מסר: "אין שום הצדקה לפגיעה והרג של אזרחים חפים מפשע. יש לגנות זאת באופן חד משמעי. כל ניסיון של גינוי 'מאוזן' הוא שגוי ואינו מכבד את זכר הקורבנות. בחודשים האחרונים הסלימה פעילויות הטרור בחלק הצפוני של הגדה המערבית כאשר הרשות הפלסטינית איבדה שליטה ביטחונית. ג'נין, שבה פעל לאחרונה צה"ל, הפכה למעוז טרור איראני, הממוקם במרחק דקות ספורות ממרכזי אוכלוסייה ישראליים".

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן: "כואב הלב לשמוע את החדשות על ארבעה ישראלים חפים מפשע שנרצחו על ידי טרוריסטים פלסטינים נתעבים. אני שולח את תנחומי למשפחות הקורבנות. הגינויים הריקים של דבר לא אומרים כלום. נציגי האו"ם עורכים השוואות לא מוסריות ושקריות בין דמוקרטיה המנטרלת טרוריסטים המהווים איומים מידיים לבין טרוריסטים מרושעים המכוונים לאזרחים חפים מפשע".

בתוך כך, שגריר גרמניה בישראל שטפן זייברט גינה את מתקפת הטרור בתחנת הדלק ומסר: "אני מזועזע ועצוב לשמוע מדבר מותם של ארבעה ישראלים בפיגוע ליד עלי. המחשבות שלי עם משפחותיהם ועם הפצועים שאני מקווה שיחלימו". 

זירת הפיגוע בעלי (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
זירת הפיגוע בעלי (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

בתוך כך, שר החוץ אלי כהן הנחה את השגריר באו״ם גלעד ארדן לפעול לכינוס מועצת הבטחון של האו״ם במטרה לגנות את הפיגוע בעלי. כמו כן, השר כהן ומנכ"ל משרדו הנחו הערב את נציגויות ישראל בעולם לפעול לפרסום גינויים חריפים מגורמים בכירים בהם מזכ״ל האו״ם, גוטרש, והנציב העליון ליחסי חוץ של האיחוד האירופאי בורל.