יו״ר השדולה הגאה בכנסת, ח״כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) והאגודה למען הלהט״ב פנו היום (רביעי) ליועצת המשפטית לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה נגד ח״כ פינדרוס בעקבות דבריו נגד הקהילה הגאה.

"אין לנו כלום, השמאל ניצח": טלי גוטליב במתקפה חריפה נגד הקואליציה
עוצמה יהודית מגבירה לחץ: ח"כ מאיים לפרוש, בן גביר דורש את כינוס הקבינט

״פניתי הבוקר ליועמ״שית בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד ח״כ פינדרוס בגין הסתה לאלימות ובמידת הצורך להסיר את חסינותו ולהעמידו לדין. דבריו המסוכנים הם נקודת שיא בשיח האלים והמסית נגד הקהילה הגאה. זו הסתה שמתירה את הדם של חברות וחברי הקהילה הגאה בישראל, שמכשירה את הרצח הבא".

כאמור, מטעם האגודה למען הלהט״ב נמסר: ״שמענו בחרדה עמוקה את התבטאותו של ח״כ פינדרוס, אשר משווה את קהילת הלהט"ב ללא פחות מארגוני הטרור המרים באויביה של ישראל, שפגעו ופוגעים באזרחים ישראלים בנפש, וקורא ל"מניעה" של "התנועה הזו. התבטאות זו אינה יכולה להתפרש אלא כהסתה חריפה לאלימות נגד רבבות של חברי וחברות קהילת הלהט"ב בישראל. כהתרת דם ממש, היא מכשירה פגיעה בהם, בגוף ובנפש".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"התבטאות זו של ח״כ פינדרוס, בבירור אינה חוסה תחת החסינות הנתונה לחברי הכנסת. חופש הביטוי של חברי הכנסת אינו בלתי מוגבל, וחברי הכנסת ודאי אינם רשאים לנצל את חסינותם להסתה לאלימות. לא נאפשר סיטואציה בה חבר בכנסת ישאל מרשה לעצמו להתיר את דמם של אלפי חברי וחברות קהילה מוחלשת ופגיעה גם כך רק בשל זהותם. זו הסתה חמורה לאלימות המכשירה פגיעה בגוף ובנפש כלפי חברות וחברי הקהילה הגאה ואסור לעבור עליה בשתיקה", הוסיפו.

הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות אמר בתגובה לדבריו של ח"כ יצחק פינדרוס: ״השנאה והפחד שמבטא ח"כ פינדרוס כלפי הקהילה הגאה הן המשך של השנאה והפחד שהוא ביטא גם כחבר מועצת העירייה בירושלים. הוא מדבר עלינו בתור סכנה ובכך מסכן את חייהם של המוני א.נשים להט"ב שחיים בקהילות דתיות וחרדיות וצריכים להתמודד עם השנאה שהוא מלבה. זאת סכנה הרבה יותר מסוכנת מכל ארגון טרור - זה טרור פנימי בתוך החברה הישראלית. זאת הזדמנות טובה להזכיר למנהיגי הציבור שונאי הלהט"ב, כולל ח"כ פינדרוס, כי חביב אדם הנברא בצלם".

בתוך כך, בליכוד פרסמו גינוי לדבריו של פינדרוס: "האמירות של חבר הכנסת פינדרוס אינן מקובלות על ראש הממשלה נתניהו ולא משקפות את מדיניות ממשלת ישראל. הממשלה בראשות נתניהו מחויבת לשמירה של חירויות הפרט, זכויות הלהט״ב והגנה על זכויות מיעוטים".

כזכור, אתמול התראיין ח"כ יצחק פינדרוס לתוכנית "אנשים" בקשת 12, ואמר: "הדבר הכי מסוכן למדינת ישראל, יותר מדאע"ש וחיזבאללה זה הפריצות בעריות. זה מה שכתוב בתורה. זה יותר מסוכן מאשר בלי צה"ל. לכן בתפישה שלי אני צריך לא רק למנוע את מצעד הגאווה אלא בכלל את התנועה הזאת".