שר האנרגיה ישראל כ"ץ שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM, ותמך החלטת הממשלה על קידום תכנון ובנייה של כאלף יחידות דיור חדשות בישוב עלי, בצמוד למקום הפיגוע אמש. "היה פה מעשה נפשע, שמראה מי הם", ציין. 

מתקפת טרור בתחנת דלק: ארבעה נרצחים בפיגוע ירי סמוך לעלי
"תהיה אינתיפאדה": אלפי דרוזים השליכו אבנים וניסו להשתלט על נקודת משטרה בגולן

עוד הוסיף: "אני מחזק את ההחלטה לבנייה בעלי כתשובה ראשונית וציונית למי שמנסה להחליש אותנו, נגביר את האחיזה. על החשש מהביקורת הבינלאומית: "יש מקומות שצריך לחזק, ההסברה ויחסי החוץ באים מעבר לדברים, אבל הם לא עומדים מול הצורך של החיים, להגן עליהם ולחזק אותם. ההחלטה היא נכונה. ברור שאנחנו פועלים מול מציאות שהיא משתנה".

על התפרעויות הדרוזים ברמת הגולן מוקדם יותר, אמר: "הקרדיט במקרה הזה הוא של הממשלה הקודמת, היא החליטה על הטורבינות, כשנכנסתי לתפקידי זה היה עובדה והמשטרה נדרשה לאבטח את הפעילות עצמה. לנו יש שמש אז אנחנו נייצר הרבה חשמל מהסולרי אבל הנה יש כאן מקום במרומי ההרים שאפשר לייצר חשמל נקי וירוק כמו באירופה, אני בטוח שזה לא פוגע בשום דבר".

זירת הפיגוע בתחנת הדלק בעלי (צילום : נדב גולדשטיין/TPS)

"אבל יש שם כרגע מאבק, הבנתי היום שהייתה שם פגישה, אני משוכנע שהמערכת הישראלית תמשיך ליישם החלטות. העדה הדרוזית בישראל, הם לא רק אחים, זה יותר מזה. לכן צריך שיהיה קשב כלפיהם, הם בליבת כוחות הביטחון שלנו וביחידות המובחרות, הידברות זה בסדר אבל אל צריך לבטל החלטות שהתקבלו בסופו של דבר", הוסיף.

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm.