יו"ר ש"ס אריה דרעי שוקל לוותר על האפשרות לחזור לשולחן הממשלה, ובמקום זה - למנות שר שישי מהמפלגה לתפקיד שר הבריאות. כך פורסם הערב (רביעי) לראשונה ב"וואלה!". 

מזכיר הממשלה טען: "גנץ ולפיד הסכימו לאפשר את חזרת דרעי לממשלה" - וחזר בו
ישראל כ"ץ באמירה מפתיעה: "הקרדיט במקרה הזה הוא של הממשלה הקודמת"

גורמים המעורים בפרטי הדברים טוענים כי דרעי סבור שייתקל בקשיים משפטיים, גם אם החוק לצמצום עילת הסבירות יאושר בשלוש קריאות כבר בכנס הקיץ הנוכחי. עם זאת, לדבריהם, ההחלטה הסופית טרם נפלה. בש"ס מעריכים כי אם דרעי יוותר על החזרה לשולחן הממשלה, ח"כ אוריאל בוסו המכהן כיו"ר ועדת הבריאות בכנסת - ימונה לתפקיד שר הבריאות.

בנימין נתניהו מגיב להתפרעויות ברחבי הארץ: "מדינת ישראל היא מדינת חוק". צילום: איתי בית-און / לע״מ

בתחילת השבוע הבא, בקואליציה ימשיכו בקידום הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות, וזאת בהליך חקיקה מהיר. בתוך כך, ועדת החוקה בראשות ח"כ שמחה רוטמן תתכנס לסדרת דיונים בבנושא בימים ראשון, שני ושלישי.

עד כה, ההערכה הייתה כי קידום החוק נועד לאפשר ולהכשיר את חזרתו של דרעי לשולחן הממשלה, חרף אי ההסכמות עם האופוזיציה בבית הנשיא סביב הסוגייה. עם זאת, דרעי סבור שאם יחזור לממשלה, הוא יתקל בעתירה נוספת לבג"ץ והוא שוקל לוותר על האפשרות באופן סופי. אם כך יקרה, דרעי ימשיך להנהיג את ש"ס כחבר כנסת תוך שהוא שולט במשרדי הממשלה באמצעות מקורביו. במקרה כזה, משה ארבל שמכהן במקומו בשני תפקידים, גם כשר הפנים וגם כשר הבריאות, יכהן רק כשר הפנים וח"כ בוסו ימונה לתפקיד שר הבריאות.

כיום לש"ס יש חמישה שרים: משה ארבל המכהן בתפקיד שר הפנים והבריאות במקומו של דרעי, יעקב מרגי שמכהן כשר הרווחה, יואב בן צור שמכהן כשר העבודה, מיכאל מלכיאלי כשר הדתות וחיים ביטון המכהן כשר במשרד החינוך. אם דרעי יחליט בסוף שלא לנסות לחזור לממשלה, לש"ס יהיו שישה שרים בממשלה.