"לממשלה הזאת אין תפיסת כלכלה. זאת הממשלה הכי אבסורדית שראיתי. במקום להשקיע ביתרון היחסי של החרדים, מעלים להם קצבאות, מחלקים תלושי מזון ומורידים תעריפי תחבורה ציבורית. אז למה להם לצאת לעבודה?". כך אמר ח"כ אביגדור ליברמן, שדיבר אתמול (רביעי) במהלך כנס שנערך מטעם משרד רואי החשבון פאהן קנה.

ליברמן מאשים: "לפיד וגנץ הכשירו את חזרתו של דרעי לממשלה"
נתניהו לא רוצה את הרפורמה? ליברמן עושה סדר ושולח מסר למחאה

בראיון ל"מעריב" הוסיף: "הכיוון הוא ברור וכך גם אומר בנק ישראל. ללא שינוי, ייאלצו להעלות מסים ישירים ב־16%. 14 מיליארד שקל של כספים קואליציוניים זה יותר מתקציב ההשכלה הגבוהה. הכל מחולק למקורבים. זה שוד הקופה הציבורית. אני רוצה להציל את החרדים מעצמם, אבל הבעיה היא עם העסקנים שלהם, כמו דרעי וגפני, שמחזיקים אותם כבני ערובה. במקום לתת להם השכלה, מחזקים את התלות בקצבאות".

על מצב המשק והרפורמה אמר: "אין כרגע אקלים נוח למשקיעים אלא להיפך: מבריחים אותם מכאן. דיברתי עם מנהלי קרנות זרות ואמרתי להם 'בואו לישראל, כי אנחנו חוזרים עוד מעט לשלטון'. הם ענו שעם פוליטיקה כזאת ובמצב הנוכחי, הם לא יחזרו לכאן".

על הרפורמה המשפטית: "למפגינים אין ברירה אלא להמשיך להרים את הדגלים. אסור להם לחזור לנקודת ההתחלה, כי נתניהו כבר לא יכול לעצור את המהפכה. הוא איבד שליטה. יותר ויותר גורמים בקואליציה דורשים רפורמה וצעדים מעשיים".

על סיכוי ההישרדות של הממשלה: "יש סיכוי טוב לכך שהיא לא תשלים את ימיה. אתה קורא מה עובר על הקואליציה. הלחץ של הרחוב מנע את ההפיכה המשפטית. כבר לא יהיה להם רוב בוועדה למינוי שופטים והם יאלצו לשנות את חוק יסוד השפיטה ובית המשפט וללכת להפיכה משטרית. הלחץ לביצוע ההפיכה הולך וגובר, כי הממשלה נכשלה בכל, בוודאי במאבק ביוקר המחיה. גם במשילות ובמאבק מול הטרור היא נכשלה. מה שנותר להם, זה ההפיכה המשטרית. חייבים להביא לסיום כהונת הממשלה המטורללת".

לדבריו, "היו פרסומים כאילו אני לא פוסל שותפות עם ביבי. אז בוא נעמיד דברים על דיוקם. אני לא מאמין לאף מילה של ביבי ולא סומך עליו בכלום. אני לא נגדו בקטע האישי ואין כאן נקמנות פרסונלית ואני לא סוגר חשבונות היסטוריים. אמרתי שאני לא מוכן לשבת בשום קואליציה עם חרדים ומשיחיים כמו דרעי, גפני וסמוטריץ'. אם ביבי יפטר את כולם, מבחינתי הוא יכול להיות חלק מקואליציה. אבל הסיכוי שהמשיח יגיע גדול יותר מסיכוי שאצטרף לנתניהו".

הראיון המלא עם ליברמן מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"