חבר הכנסת חנוך מילביצקי ('הליכוד') שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וטל שלו בתכניתם ב-103FM בצל תבוסתו של עו"ד אפי נוה בבחירה לראשות לשכת עורכי הדין ובחירתו של עו"ד עמית בכר, והתייחס להצעת החוק שמקדמת הקואליציה, ביוזמתו, שתהפוך את לשכת עורכי הדין לוולונטרית. 

בכיר בקואליציה: "אם הרכב הווועדה לבחירת שופטים לא ישתנה - לא תהיה לממשלה זכות קיום"

"הצעת החוק שהנחתי על שולחן הכנסת כבר בדצמבר מתייחסת להקמת מועצת עורכי דין, לצידה של לשכת עורכי הדין. הלשכה תהפוך לארגון מקצועי וולנטרי ומי שירצה להיות חבר בה, יהיה. כל נושא ההתמחות והענקת הרישיונות יעבור לידי מועצת עורכי הדין", אמר בפתח הריאיון.

עוד המשיך והוסיף: "אני עורך דין בעצמי משנת 2000, לא הצבעתי מעולם בבחירות ללשכה, לא השתתפתי בשום פעילות שקשורה ללשכה. הרוב המוחלט של עורכי הדין במדינת ישראל חושב כמוני בנושא הזה דרך אגב. המחשבה כאילו זה נגד עורכי הדין? לא, ממש לא". 

לטענה כי במידה ואפי נוה היה נבחר לראשות הלשכה, הצעת החוק לא הייתה מקודמת, השיב: "הגשתי את הצעת החוק מספר שבועות אחרי שנבחרתי לכנסת, ללא קשר לבחירות ללשכה. אפי נוה לא ייצג אותי או את הימין בבחירות האלה. אפי נוה הוא לא ימין. היו אולי אנשים בקואליציה שתמכו בו, אבל הוא לא היה נציג הקואליציה. הוא לא איש ימין בכלל לדעתי. אם היו שואלים אותי, אם נכון להריץ מועמד, הייתי אומר שלא. הלשכה מזמן לא רלוונטית לחיים המקצועיים של מרבית עורכי הדין". 

לטענת המראיינים כי 'אתה מנסה לייצג כאילו הכול תמים, אבל האמת היא אחרת', סתר: "האמת היא לא אחרת. דווקא על האמת ועל העובדות צריך לדייק. אני חושב שאפילו איתך באחת התוכניות הקודמות, דיברנו על הנושא הזה כבר לפני מספר שבועות, כשכעסתם מדוע אני מעלה את זה וכאילו מנסה על ידי זה לפוצץ את השיחות בבית הנשיא, לא. היה רצון להעלות את זה הרבה קודם, זה התעכב בגלל השיחות בבית הנשיא. מהרגע שהשיחות פוצצו ונגמרו, לא נשאר שום דבר שמעכב את זה". 

בכל הנוגע לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים והוצאת נציגי עורכי הדין מהוועדה, אמר: "זה אבל ייעשה בהליך חקיקה נפרד, ולא בחוק הזה. זה שאנחנו הולכים לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים, זה נכון, ודיברו על זה בצורה מפורשת, אבל זה לא בחוק הזה. יהיה הליך נפרד של חקיקה. אם שואלים אותי, הוועדה בהרכב הנוכחי שלה לא תכונס".

לעניין הפגיעה האפשרית בדמוקרטיה, טען: "הדמוקרטיה במלוא הדרה היא כזו, שנבחרה ממשלה בישראל שיש לה תוכניות אחרות לאיך הוועדה למינוי שופטים צריכה להיראות. אמרנו את זה מלכתחילה. לכן גם הצענו בזמנו בשיחות עם האופוזיציה להקפיא מצב בוועדה כדי שיהיה אפשר להמשיך לדבר. כשהדבר הזה פוצץ, אנחנו הולכים לממש את המדיניות שלנו שקיבלנו מנדט מהציבור לקדם, וזה שינוי בדרך שבה בוחרים שופטים. זה לא הולך להיות לפי המתווה שהיום קיים ונמצא. זה יעבור. נוכל עוד כמה חודשים לשוב ולהתכנס ונראה מי מאיתנו צדק. אני אומר לך שזה כן יהיה, אני אומר לך שהוועדה למינוי שופטים תשונה. לא יהיה יהיה בה רוב לקואליציה בהכרח. עובדה שדודי אמסלם ביום חמישי האחרון הציג מתווה של חצי-חצי. המבנה שחוקקנו בעבר ושעומד כרגע לקראת קריאה שנייה ושלישית על שולחן נשיאות הכנסת יימשך, אותו אנחנו לא נקדם. אנחנו הולכים לקדם מבנה חדש ונכון יותר לבחירת שופטים". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM