שר התפוצות עמיחי שיקלי תקף את תא"ל (מיל') אמל אסעד חבר בתנועת מפקדים למען ביטחון ישראל, בגין המהומות בגולן, וטען כי ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אחראי על הצתת האש. בתגובה הגיש לו אסעד מכתב התרעה לפני תביעה בגין לשון הרע וציין כי "הציוץ שהעלה שר התפוצות והשיוויון החברתי משמיץ, פוגע ומעלה נגד טענות כוזבות מיסודן, העולות כדי שקר מפגיע, שכל מטרתו פגיעה בשם הטוב". בצל הסערה אסעד שוחח היום (חמישי) עם יוסי מזרחי בתוכניתו ברדיו צפון 104.5fm והגיב לחילופי הדברים.

לקראת הסלמה? הדרוזים מזהירים את רה"מ נתניהו: "עצרו מיד את בניית הטורבינות"
ראש מועצה מאשים: "התרעתי בפני נתניהו וראש השב"כ והעלימו עין"

"תרשה לי לא להתייחס לאנשים כמו שיקלי, יש רבים בצד ההוא שמנסים לרצות את המלך ולדבר שטויות", אמר בפתח הראיון. "הם לא שווים אפילו לא התייחסות שלי ולא זמן שידור. ברק לא חבר של אף אחד, אני יכול לומר לך את זה מהיכרות אישית. אני מעריך את ברק מאוד ואני לא עובד בשם אף אחד, אני עובד בשם המצפון שלי".

"לכל אזרח יש את הזכות להפגין, אך אסור להיגרר לאלימות", הוסיף. "אוי לחברה שנוהגת כך, אוי למדינה שמחכה שישתמשו בכוח. אלה אזרחים שווי זכויות. כל מה שאנו נלחמים ומבקשים הוא להיות אזרחים שווים. אנו ישראלים ורוצים להישאר ישראלים, ואני צריך לבקש את זה משיקלי וכאלה, שלא יודעים להיות ישראלים".

הפרות סדר בצפון הגולן על ידי מוחים מהקהילה הדרוזית. (צילום: דוברות המשטרה)
בסיום דבריו, תקף אסעד את ראש הממשלה על ההתנהלות מול העדה, והבהיר: "מדינת ישראל לא יכולה להתעלם מאזרחיה, אנחנו רוצים להיות אזרחים שווים לכולם. אזרח הוא אזרח. חוק הלאום עשה הפרדה. ראש הממשלה, אתה עושה אפרטהייד במדינת ישראל. מה זה הדבר הזה? אנחנו אזרחים. אנחנו צריכים להילחם על זכותנו להיות ישראלים?".