אלפי דרוזים השתתפו אתמול בהפגנת ענק בצפון רמת הגולן, במהלכה ניסו עשרות להשתלט על נקודת משטרה במקום, יידו אבנים, ירו זיקוקים וזרקו בקבוקי תבערה. מואפק טריף, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, שוחח על כך היום (חמישי) עם ינון מגל וחיים לוינסון בתוכניתם ב-103fm ופרש את משנתו בנושא.

נתניהו תחת מתקפה: "ראש הממשלה, אתה עושה אפרטהייד במדינה"
לאחר ההתפרעויות ביו"ש: בכיר לשעבר בצה"ל תוקף - "נתניהו נשלט ע"י מטורללים"

"הטורבינות הם הקש ששבר את גב הגמל", אמר בפתח הראיון. "העדה הדרוזית בגליל ובכרמל סובלת מאוד, וגם הם יצטרפו למחאה, למה? כי הפכו אותנו לעבריינים, פשוט מאוד. יותר מ־40 שנה לא עורכים תוכניות מתאר אצלנו בכפרים הדרוזים, וכל מי שבונה על אדמתו הפרטית הופך לעבריין ונקנס ב־300 ו־600 אלף שקל. זאת הבעיה".

מחאות והפרות סדר של העדה הדרוזית בגולן. (צילום: דוברות המשטרה)

"היינו אצל ראש הממשלה אתמול וביקשנו ודרשנו 'תן לנו הזדמנות", הוסיף. "תדחה את העבודות לאחרי החג, אולי נגיע להסכמות, להידברות'. אני מתריע ואומר שנים, 'יהיה פיצוץ, למה שלא תפתרו את הבעיה שלנו? מתייחסים אלינו יותר גרוע מכל אחד אחר במדינה, למה לא לפתור את הבעיות שלנו? למה שניתן לשונאי ישראל להסית נגד המדינה?".

בהמשך הסביר, "חוק קמיניץ וחוק הלאום יפריעו מאוד לעדה הדרוזית כאן. ראש הממשלה הקשיב קשב רב לעניין הזה, ואני מקווה, ויש פתרונות - ביקשנו הקפאה של כל ההליכים המשפטיים, והקפאת כל צווי ההריסה, והקפאת כל הקנסות שהוטלו על החיילים והצעירים. הוא יבחן את זה משפטית, אנחנו מקווים לקבל תשובה חיובית".

בנוגע לשרית אחמד ז"ל, בת העדה הדרוזית שנרצחה על רקע נטיותיה המיניות אמר: "אני הוצאתי גינוי. אני מגנה. אני נגד אלימות, אני נגד רצח. אנחנו הוצאנו פסק הלכה. אנחנו נגד רצח, לא חשוב מה המניע". כל בוקר וכל ערב יש רצח במדינה. כמה חפים מפשע מתים כל יום, ואין מי ששואל, אין דין ואין דיין, ואין משטרה ואין מי שיטפל. למה?".

"היום יש לנו רק ח"כ אחד, הוא עושה הכול למען העדה", אמר בסוף הראיון. "איזה מסר אנחנו מעבירים במדינה שעם כמו העדה הדרוזית שהלך עם המדינה ללא שום תנאי, משפילים אותו ולא משווים אותו, אפילו לחייל המשוחרר שלא יכול לגור בבית כמו כולם. איזה מסר מעבירים לכל העולם?".