עמית בכר נבחר אתמול לתפקיד יושב הראש לשכת עורכי הדין בישראל. ההכרעה הגיעה לאחר ספירת הקולות במחוזות, כאשר נרשם פער ניכר מאפי נוה. חברת הכנסת טלי גוטליב שוחחה היום (חמישי) עם סיוון כהן ב-103FM והתייחסה לדברים:  "זה מה שאמרתי שיקרה. זה מפתיע מישהו? זה היה ברור כשמש שזה מה שיקרה. הימין לא נערך ולא השתדל אפילו להיערך להצגת מועמד מטעמו, בכל הכבוד". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

רוח גבית למתנגדי הרפורמה: השלכות ניצחונו של בכר על נוה בבחירות לראשות לשכת עוה"ד| פרשנות
בעקבות הניצחון המסתמן של בכר: הצעת החוק שתפרק את הלשכה

"עם כל הכבוד, אני תמכתי באפי כמועמד שחשבתי שיש לו אומץ לצאת גם נגד התנהלות בלתי תקינה של הפרקליטות הבכירה, לדוגמה, נגד שימוש ברוגלות וכו'. התמיכה שלי לפני כחודש וחצי הייתה לגמרי לבד. הימין התעורר מאוחר מדי בתמיכה בנציג מועדף. אני חושבת שהימין היה צריך להיערך כבר לפני חצי שנה עם מועמד מתאים שיש עליו קונצנזוס, עם שיעור קומה, עם ניסיון משפטי. לא בהכרח אפי נוה, כי אפי נוה, למרות שהוא היה ראש לשכה מצוין", הוסיפה.

לדבריה, " היו אנשים שקשה היה להם לתת בו תמיכה בגלל הדברים שדבקו בו - בין אם יש בהם ממש, ובין אם אין בהם כלום, כי רוב הדברים, אין בהם שום דבר. אבל חבל שהימין לא מבין שמשילות היא גם לפעול לקידום מועמדים מתאימים לכל מיני תפקידים חשובים מאוד במשק. חבל".

נאום הניצחון של עו"ד עמית בכר לאחר ניצחון בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין. צילום: אברהן בלוך

"חבל שהימין לא מבין שמשילות היא גם לפעול לקידום מועמדים מתאימים", הוסיפה. "אני לא מסכימה עם שמחה רוטמן, אפילו לא קצת. אני אומרת לך, ותזכרי שאמרתי את זה כאן - לצערי הרב, נתניהו לא יסכים לגעת במבנה הוועדה למינוי שופטים, הוא לא יסכים לקדם חקיקה שקשורה לשינוי מבנה הוועדה למינוי שופטים. אז חלומות זה אחלה, ושאיפות זה אחלה, אבל אני מעדיפה את השיטה האמיתית והנכונה".

"מספיק כבר עם סיפורים פה. ישבתי מספיק שעות וימים, שלא לומר חודשים, בוועדת החוקה, להכנת הרפורמה שנקברה מזמן. נתניהו לא ייגע במבנה הוועדה למינוי שופטים, כי כבר ברור לנו שדרמר נשלח על ידו ובמצוותו לאהרן ברק, נשיא העליון לשעבר, שעל זה אני יכולה רק להיחרד, אבל זה מה שנעשה, ואהרן ברק לא ייתן יד לפגיעה או שינוי במבנה הוועדה לשינוי שופטים. אני כמובן מקווה שאני טועה. איך אני אומר בעדינות? לא נראה לי. הם לא ייגעו בוועדה למינוי שופטים. אגב, נתניהו כבר הוציא הודעה שבטח לא במושב הזה, אלא במושב החורף. את זוכרת מה זה שיעורים דחויים? אנחנו דוחים למחר, למחרתיים, לשנה הבאה", הוסייפה. 

עוד טענה ח"כ גוטליב: "נתניהו לא מעוניין ברפורמה, נקודה. לא מעניינת אותו הרפורמה, הוא לא רוצה לגעת במערכת המשפט משיקוליו שלו. "קודם כל, שתתבייש לה הפרקליטות שממשיכה לנהל את אחד מהמשפטים המביישים והמבישים שלה, שאי פעם נתקלתי. אני רק אומרת לך כאן, נתניהו לא מאפשר את חקיקת הרפורמה.  זה לא הולך לקרות, לכן התעקשתי בלשכתו מול כל השרים, שאמרו לי 'לא משנה מי ייבחר, כי ממילא מחר אנחנו כבר מתחילים בחקיקה של שינוי מבנה הוועדה למינוי שופטים'. אמרתי להם, 'חברים, אני לא מאמינה, זה לא יקרה, ולכן אני לא אבחר נציג אופוזיציה'". 

"אינני ציר בשום מקום, ולמשמעת קואליציונית יש כוח אדיר וזה בסדר גמור. אבל אין לי כוונה להיות פיון או לעמוד מנגד כשעושים מהלכים איומים ופוגעניים במשילות של ימין. אני מזכירה תמיד, גם נתניהו הצביע נגד הסיעה שלו כשרצו לשנות את שיטת הבחירות. הוא היחיד שהצביע נגד הסיעה וזה הפיל את ההצעה לשינוי שיטת הבחירות. חס וחלילה, ממש לא. אין שום סיכוי שזה יקרה, אדרבה, אני אחזק את המפלגה שלי ואזכיר לה את העובדה שהיא חייבת להיות ימנית מאוד. לא מרכז. אנחנו לא מפלגת מרכז, אנחנו מפלגת ימין", הוסיפה. 

לדבריה, "יועציו של נתניהו קראו לי וקוראים לי 'תאונה מצערת', על היותי חברת כנסת בישראל. חכמה ככל שאת, לדוגמה, אם תהיי קצת יותר מדי דעתנית וצועקת, אז ימצאו לך שמות אחרים. מהסיבה הפשוטה שכל החוזקות ששמורות לגברים, הופכות לחולשה כשמדובר בנשים. יכולים להגיד עליי הרבה דברים ואני בטח לא נותנת לעצמי ציונים. אני לא טיפשה, לא מטומטמת ולא פחות ידענית מחברי הכנסת. אני לא צריכה לתת לך פה ציונים על מה עשיתי בחיים שלי ומה התארים שלי, כי זה לא העניין. אני רק מבהירה ואומרת, שמי שאומר את הדברים הללו, כנראה מצפה מחברי כנסת להיות בובות, מריונטות, פיונים".  

בסיום, התייחס לפארסה סביב העבודות ברמת הגולן ואמרה כי "כל רשות כפופה וכפיפה לשר הרלוונטי. אף רשות לא עומדת על תילה, אף משרד ממשלתי לא עומד בפני עצמו. המשטרה כפופה לשר, ראו ערך פקודת המשטרה. אם המשטרה לא תבין שהיא כפופה לשר, אז צריך לערוך בדק בית היטב מי נמצא שם בקצונה הבכירה שמורידה הוראות שעומדות בניגוד לעמדת השר. חד וחלק. אנחנו לא באנרכיה". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm13:04