ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן עשויים להיפגש כבר בחודש הבא במסגרת ניסיון לשפר את היחסים בין המדינות, כך דווח היום (שישי) באתר "בלומברג" מפי מקורות יודעי דבר.

יחסי ישראל-טורקיה לאורך השנים: עליות, ובעיקר מורדות  

על פי הדיווח, הפגיעה ברשת אספקת הסוחרות בצל הלחימה באוקראינה מהווה תמריץ לתיקון היחסים, כך גם הפעילות של איראן באזור. טורקיה מודאגת מההשפעה הגוברת של טהרן בסוריה ומהתמיכה של במליציות השונות, כולל חיזבאללה. לאנקרה ולירושלים יש גם אינטרסים משותפים באזרבייג'ן. 

בנוסף, על פי אותם מקורות נתניהו וארדואן עשוים לשוחח על ייצוא  פוטנציאלי לאירופה של גז טבעי נוזלי משדה מחוץ לרצועת עזה דרך טורקיה. "הסכם גז עשוי לעזור לרפא את הקרע", מסרו גורמים בכירים המעורים בפרטים. היצוא של טורקיה לישראל גדל ב-11% ל-7 מיליארד דולר בשנה שעברה, בעוד שהיבוא עמד על כ-2.5 מיליארד דולר, כך לפי נתונים רשמיים של ממשלת טורקיה. 

כזכור, בחודש ספטמבר אשתקד ועדת המינויים העליונה של משרד החוץ הודיעה על מינוייה של אירית ליליאן לתפקיד שגרירת ישראל באנקרה, טורקיה. זאת, לאחר ארבע שנים ללא שגריר ישראלי במדינה. בחודש מאי באותה השנה ערך שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'אבושולו, ביקור היסטורי בישראל לאחר תקופה ארוכה בה לא היו ביקורים רשמיים מצד הממשלה באנקרה.

חודשיים קודם לכן ערך נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג ביקור ממלכתי בטורקיה, לאחר שהוזמן באופן רשמי על ידי נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן. ביקורו של הנשיא היה הראשון מאז שנת 2008.