השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שב היום (שישי) במהלך ביקור ביישוב אביתר על קריאתו לפתוח במבצע צבאי ביהודה ושומרון נגד ארגוני הטרור. את הביקור ערך בן גביר יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן וראשי תנועת נחלה דניאלה וויס וצבי אלימלך שרבף.

בצל גל הטרור ובהשתתפות שרים וחברי קואליציה: רבבות צעדו למאחז אביתר
לאחר שקרא למבצע צבאי באיו"ש: בן גביר קיים שיחות עם סביבת רה"מ

"עמדתי ידועה. אני נותן לכם גיבוי מלא ומוחלט אבל אני רוצה הרבה יותר מהישוב כאן, צריך שיהיה כאן ישוב מלא, לא רק כאן, אלא בכל הגבעות מסביבנו. צריך ליישב את ארץ ישראל ובמקביל לישוב הארץ צריך לצאת למבצע צבאי, להוריד בניינים, לחסל מחבלים, לא אחד או שניים אלא עשרות ומאות ואם צריך גם אלפים. כי בסופו של דבר רק ככה אנחנו נאחוז כאן, נחזק את השליטה ונחזיר את הביטחון לתושבים ומעל הכל נמלא את השליחות הגדולה שלנו. ארץ ישראל לעם ישראל, אנחנו מגבים אתכם רוצו לגבעות, תתיישבו", אמר בן גביר.

איתמר בן גביר (צילום: רועי חדי)
איתמר בן גביר (צילום: רועי חדי)

ראש מועצת שומרון יוסי דגן מסר: "הממשלה הזו והממשלה הקודמת התחייבו למתווה אביתר. התשובה הציונית הנכונה לפיגועים הנוראים היא בנייה, בנייה, בנייה. עיני העם נשואות להתיישבות, הממשלה חייבת לאשר בצורה מלאה את אביתר עוד היום. התשובה הצבאית היא יציאה למבצע התקפי בערים ברשות הפלסטינית הטרוריסטית ובמישור האזרחי - בניה.  אנחנו דורשים מהממשלה להודיע עכשיו על הסדרת הישוב אביתר וחזרת המשפחות לישוב. רק בניה תחזק את ההתיישבות ותגדע את המוטיבציה של הטרור".  

במסגרת הסכם פשרה שנחתם בין ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ושר הביטחון דאז בני גנץ לתושבי אביתר והמועצה האזורית שומרון,  הוסכם כי תושבי אביתר יעזבו את המקום עד שיוכח כי הקרקע אינה יושבת על אדמות פרטיות ומדובר באדמה שניתן להסדירה. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הקים צוות היגוי במועצה שתפקידו ללוות תכנונית את הקמת הישוב, להגדיר את צרכיו ולאור אלו יתבצע התכנון. הצוות כולל את אנשי המקצוע במועצה ואת נציגי הישוב. 

כזכור, בחודש פברואר אשתקד השר בן גביר פנה לראש הממשלה וביקש ממנו להמשיך לאפשר את שהייתם של המתיישבים באביתר וזאת בהתאם להסכם הקואליציוני.