הנבחר הטרי לראשות לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, שוחח הערב (שבת) עם בן כספית ועמית סגל בחדשות 12 על ניצחונו הגורף בבחירות והדגיש: "זה היה משאל עם של כל הציבור המקצועי שאמר בקול ברור - לא לרפורמה". על האפשרות שהממשלה תהפוך את הלשכה ללא רלוונטית לאחר שהפסידו בבחירות אמר: "זה אקט כל כך לא דמוקרטי, זה לא יעבור את הציבור ובית המשפט". 

בעקבות הניצחון של בכר: הצעת החוק שתפרק את הלשכה
בדרך לשינוי משמעותי בלשכת עוה"ד? ח"כ מהליכוד בהצהרה חד משמעית

בפתח דבריו סיפר על יום הבחירות ואמר: "עשרות עורכי דין באו להצביע, עמדו שעות בתורים וזה דבר מדהים, עמדו אנשים בתורים, ועשו כי הם הרגישו שהם נלחמים על הבית, אחד על לשכת עורכי הדין והשני על דמוקרטיה. זה היה משאל עם של כל הציבור המקצועי, של עורכי דין פרטיים וציבוריים, כולל דתיים, חילוניים וכו שאמרו די לדבר הזה". 

על הטענה שהניצחון שלו הוא על הנייר בלבד שכן שר המשפטים יריב לוין "לא יענה לו לטלפון" אמר בכר: "עדיף שיריב לוין לא יענה לי מאשר שיענה לאפי נוה ושביחד ישתלטו פוליטית על הוועדה לבחירת שופטים. אני מקווה שהוא יענה".

אתה באמת חושב שיעיפו את הלשכה מהוועדה? "זה כל כך לא דמוקרטי, הם פוגעים בעשרות אלפי עורכי דין שאמרו את דבריו, אם נוה ייבחר נלך עם הלשכה, ואם לא, אז לא, זה לא אקט דמוקרטי, זה לא יעבור את בית המשפט, הכנסת ושלישית לא יעבור את הציבור. לשכת עורכי הדין שמרה על דמוקרטיה, ציבור שומרי הדמוקרטיה יגן על הלשכה, אם מישהו רוצה להבעיר את הרחובות, כי זה לפגוע בדמוקרטיה". 

הוא הסביר למה לקואליציה אין לגיטימציה לשנות את לשכת עורכי הדין: "מדינה דמוקרטית יש לה מסורת משפטית, כשהכנסת קובעת חוקי יסוד, מעין חוקה, חוקה כללי המשחק קובעים בהסכמה רחבה. כללי המשחק קובעים בהסכמה, חוק כבוד האדם קבעו בהסכמה רחבה מאוד".