השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה הבוקר (ראשון) את המשטרה לקיים תחקיר על אירועי הלילה ביישוב עטרת שבבנימין. בין היתר, ביקש השר בן גביר הסברים מדוע נחסם שער היישוב ונעשה "ענישה קולקטיבית" ובידוק של היוצאים והנכנסים ליישוב. בנוסף ביקש השר בן גביר מהמשטרה לדעת מדוע השתמש שוטר יס"מ בטייזר כנגד אדם שעמד בסמוך. 

השר בן גביר הבהיר אמש בשיחה עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ומפקד מחוז ש"י כי הוא מתנגד לכל הפרת חוק. "אך יחד עם זאת, אסור להעניש ציבור שלם, כפי שלא התאפשר לעשות סגר בעיסאוויה, כך לא ברור מדוע ניתן היה לעשות סגר על היישוב העטרת, ושימוש בטייזר כנגד אזרחים שלא מאיימים הוא בעייתי ביותר", נמסר.

תושבי היישוב טענו כי הוטל עליהם עוצר אמש ובמהלכו נערך בידוק קפדני לכל הרכבים שביקשו לעבור בשער הכניסה. עוד טענו כי במהלך מחאת התושבים אחד השוטרים משך בפאותיו של תושב, תלש חצית מזקנו והשליך אותו על הרצפה לקול זעקותיו של התושב. עוד נטען כי אחד השוטרים השתמש באקדח טייזר כנגד תושב נוסף. תגובת המשטרה תובא לכשתתקבל.

ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות האירועים שאירעו במהלך השבת ביישוב עטרת ובכפר אום צפא, הנחה מפקד מחוז ש"י, ניצב עוזי לוי לתחקר את האירועים ולהגיש לו עד סוף היום את הממצאים הראשונים".