יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד קרא הבוקר (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו להשלים את בחירת הרכב הוועדה לבחירת שופטים. "לוין ורוטמן יעשו הכל כדי לפוצץ את האפשרות שנחזור לבית הנשיא", כתב בחשבון הפייסבוק שלו. "זוהי התנהלות מטורפת, בעיקר מפני שיש לה אלטרנטיבה שפויה: לבחור במהירות את הנציג החסר בוועדה לבחירת שופטים, ולחזור לדיונים בבית הנשיא".

השיחות פוצצו? לפיד מבהיר: "איש לא אמר שמפסיקים את המו"מ בבית הנשיא"
בדרך להפיכה בליכוד? בכיר במפלגה טוען: זאת התכנית של לוין

עוד הוסיף כי "כדי למנוע קריסה פנימית של ישראל על נתניהו לעצור את תהליכי החקיקה החד-צדדית בוועדת החוקה רגע לפני שהם יוצאים משליטה, ולהשלים את תהליך הקמת הוועדה לבחירת שופטים. זה תהליך פשוט וקצר. הוא כולל הצבעה אחת במליאה שאותה אפשר לקיים כבר בימים הקרובים. לאחר מכן נוכל לחזור לבית הנשיא ולהמשיך את המשא-ומתן עד שנגיע להסכמות שישמרו על הדמוקרטיה וימנעו אסון לאומי".

עיתון מעריב במבצע חדש למצטרפים חדשים: לחצו כאן>>>

לפיד התייחס גם לנעשה מאחורי דלתיים סגורות בבית הנשיא. "הדיונים בבית הנשיא אינם קלים. בחודשים האחרונים אנחנו מנהלים שם משא ומתן קשוח, חשדני ומתיש על כל סעיף וסעיף", אמר ופנה במסר למחאה: "אנחנו לא נתכופף ולא נוותר לעולם על הערכים הליברלים, אבל לא כל שינוי הוא סוף הדמוקרטיה ולא כל תיקון הוא עילה למלחמת אזרחים".

המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)
המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)

בשבוע שעבר שוחח לפיד עם גדעון אוקו וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM ותקף את החלטת הקואליציה לקדם את הרפורמה המשפטית, וטען: "הם החליטו לשרוף את הכללים, לגמור את השיחות בבית הנשיא ולהחזיר את ישראל לכאוס, וגם לא בטוח שמישהו מבין למה ואיך זה קורה. בהתחלה הם יצאו עם סתם שקר, עם טענה שהגיעו איתם להסכמות, הנשיא נאלץ בחוסר רצון להוציא הודעה שבה הוא אומר זה לא נכון שלא היו הסכמות. נתניהו נכנע ללוין ורוטמן כדי לחזק את הממשלה הכושלת והמאוד משונה שלו".

הוא הסביר: "הייתה ההסכמה - הולכים, בוחרים וועדה, וממשיכים את השיחות. הם לא בחרו ועדה כי הם נכנסו לעוד אחד מהסכסוכים המטורללים שלהם. זה ממש להגיד שהעולם הפוך, הלכה כנסת ישראל, הודיעה שהיא הולכת לבחור את הוועדה לבחירת שופטים, לא הצבנו שני מועמדים או ניסנו לחבל בתהליך, הצבענו על מועמדת האופוזיציה".

את החלטת הקואליציה לקדם את עילת הסבירות כבר החודש, לפיד תקף: "הכל נעשה עכשיו מפני שהם רוצים להחזיר עבריין מורשע לממשלה. הם רוצים לדרוס את ביהמ"ש ולפטר את היועמ"שית כי היא פשעה בכך שהיא מונתה בידי הממשלה הקודמת".