ברוכי קרא, פרשן לענייני משפט ('חדשות 13') שוחח היום (ראשון) עם ינון מגל וחיים לוינסון בתכניתם ב-103FM על תמונת המצב בתיק 4000 לאחר אמירת השופטים כי יהיה לתביעה קושי להוכיח את סעיף השוחד בתיק. 

העדות הדרמטית בתיק 1000: מילצ'ן יעלה היום על דוכן העדים

קרא התייחס לכך ואמר: "תקשיב לשידור שהיה לי אצלכם בנובמבר ואני אומר שסעיף השוחד מתנדנד. ובאותו הריאיון אני אומר לכם שבעבר היו בפרקליטות מי שסברו שהתיק הוא שוחד או כלום. אני חושב שזה תיק הפרת אמונים חזק ושוחד מתנדנד מינוס. היו דיונים על התיק הזה. הייתה דעה, אחת הדעות היא שאין טעם ללכת לתיק הפרת אמונים כי לדעת האחד שטען כך, זה היה או שוחד או כלום. ההיגיון אמר מכיוון שתיק 4000 כולו עוסק בנושא מורכב של סיקור, הקונספט כל כך מורכב שהדעה הייתה ללכת עם זה עד הסוף. אבל זאת הייתה דעה של אדם אחד. הפרת אמונים זה מאוד פשוט. אתה צריך בסופו של דבר לגבש החלטה". 

עוד המשיך והוסיף: "ברגע שיודעים שכל מה שקרה ב'וואלה' קרה, בהנחה ואנחנו מסכימים על זה - נגישות מוגזמת לנתניהו, סיקור חריג ביותר. ובאותו זמן, פילבר עושה כל מה שעושה בעניינים הרגולטורים, נתניהו מתעסק בכל העניינים הרגולטוריים – זה ניגוד עניינים בצורה קשה. החוק אומר שניגוד עניינים ברמה חמורה, זאת עבירת הפרת אמונים. ניסיתי להסביר בצורה פשוטה, תחשבו על המושגים 'בגלל' ו'במקביל'. אם הוכחת את ה'בגלל', הוכחת שוחד, אם נתניהו לא מונע מעצמו את העיסוק בענייניו של אלוביץ' בזמן שהוא יודע שמה שניתן לו ב'וואלה' זה משהו חריג וקיצוני, אם כל הדברים האלה קורים במקביל, זה יכול להגיע לכדי הפרת אמונים. נתניהו שולח לפילבר קלסרים שמראים כמה הסיקור בוואלה לא טוב עבורו. מה הקשר של פילבר? הוא עוסק ברגולציה, למה הוא צריך לדעת את הדברים האלה?".

לטענת מגל כי 'אם היית אומר בבירור נתניהו בניגוד עניינים עם אלוביץ' והוא מתעסק בדברים של אלוביץ', הייתי יכול להבין', ענה הפרשן: "נתניהו עוסק בדברים של אלוביץ'. נתניהו באופן ברור מתעסק בעניינים של אלוביץ'. פגישת ההנחייה היא חשובה מאוד. אבל אני חושב שגם בלי פגישת הנחייה אפשר לקבוע הפרת אמונים, ואני חושב שכן, בית המשפט יקבע שהייתה פגישת הנחייה".

קרא סיכם: "אני חושב שיש ערך בתיק הזה, שבסופו של דבר תינתן הכרעת דין מלאה. לצערנו הרב כמדינה התרגלנו לחיות כשהוא נמצא לידנו. השופטים מנסים לצדם לדחוף להסדר טיעון, הסיבה היחידה היא לדחוף להסדר טיעון. אני בעד שישמע התיק עד הסוף. אני אומר לך שנתניהו מבחינתו, מבחינת ניהול הסיכונים שלו, יחשוב שהפרת אמונים זה סיכון גדול שיכול להיגמר בכלא. ברגע שפילבר חוזר ואומר את הדברים. הוא תיאר את זה באופן מדוד, זה מסתדר עם דברים אחרים שהוא אמר". 

סייע בעריכת הכתבה: שי איידלר 103FM