בוגרי ובוגרות 8200 הגיבו היום (ראשון) לדיון שמתקיים בוועדה חוקה, חוק ומשפט בנושא ביטול עילת הסבירות, ותקפו: "כך מכוננים דיקטטורה! כך מבססים שרירות שלטונית! לאחר ביטול עילת הסבירות יחזירו את דרעי העבריין לממשלה, יפטרו את היועצים המשפטיים, ישנו את הרכב הוועדה לבחירת שופטים ועוד. ישראל סובלת מבריחת מוחות, והמערכת הביטחונית משקיעה מאמצים רבים ברתימת הטובות והטובים. לא תנאי ההעסקה אלא תחושת השליחות, האתגרים הייחודיים ופריצות הדרך שמבטיחות את העליונות הביטחונית - הם אלו שמשאירים במערכות הממשל את המוחות המבריקים. צעדי ההפיכה המשטרית מפוררים את היסודות הבסיסיים של קיומנו כמדינה וככל שחורבן הדמוקרטיה ימשיך, אנשינו יינטשו את המערכת".

החקיקה נמשכת: ועדת החוקה תדון בצמצום עילת הסבירות

בתוך כך, גם מטעם עצומת יוצאי המ"מ (המבצעים המיוחדים), קצינים ולוחמים במיל' יצאה הודעה תקיפה: "בשעה זו ממש מתחדשת בכנסת חקיקת הדיקטטורה. חוק ביטול הסבירות יחסל בפועל את הדמוקרטיה בישראל, ויאפשר לממשלה להעביר כל החלטה וכל מינוי. יום אחריו תפוטר היועמ"שית וכל שומר/ת סף ערכי. זהו רק אחד מבין 190 חוקים שדגל שחור גדו ל מתנוסס מעליהם. על רקע אובדן האמון בממשלת ההפיכה, ובנוסף למאות מאנשינו שכבר הפסיקו קשר עם המערכת במרץ, הצטרפו אלינו כעת 80 אנשי מיל' נוספים שהיו בתפקידי מפתח במערך המ"מ, שמפסיקים היום התנדבות לאלתר". 

עיתון מעריב במבצע חדש למצטרפים חדשים: לחצו כאן>>>

עוד מסרו: "רבים נוספים יצטרפו ככל שההפיכה תתקדם. בכירי משטר ההפיכה קוראים להוציא להורג טייסים, אנשי מ"מ, את היועמ"שית ואת נשיאת העליון; הם קוראים לנו פלוגות אס-אה וקיני טרור; הם תומכים במחיקת כפרים (קרי שריפת בני אדם חיים). לפיכך משטר זה אינו לגיטימי ואינו ראוי להתנדבות ולציות שלנו. משטר זה כבר גורם במשך חודשים לנזק עצום וארוך- טווח במוטיבציה של הטובים ביותר להתנדב למערכים רגישים באמ"ן, שב"כ ומוסד. בלי דמוקרטיה לא יהיה צבא, לא יהיה בטחון, ויהיה זה קץ מדינת ישראל. נגן בנפשנו ובגופנו, בצורה בלתי -אלימה, על הדמוקרטיה ועל שומרי הסף בישראל".