עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין, שוחח הערב (ראשון) עם ענת דוידוב בתוכניתה ב103FM, והתייחס לסערה הפוליטית סביב מערכת המשפט. "הבחירות ללשכה שהיו שבוע שעבר היו משאל עם ברור שהשתתפו בו כל אנשי המקצוע הרלוונטיים, שזה עורכי דין שנותנים את השירות המשפטי מכל הסוגים. משאל עם, עם תוצאות ברורות שאמרו פה מלא שלשכת עורכי הדין אומרת 'אל תגעו בלשכה' ו'אנחנו עם עמדות מאוד ברורות נגד ריסוק מערכת המשפט", ציינה. 

בדרך לשינוי משמעותי בלשכת עוה"ד? ח"כ מהליכוד בהצהרה חד משמעית
בעקבות ההדלפה על סעיף השוחד: הדרישה של הפרקליטות מהשופטים

לאחר שוועדת השרים אישרה מוקדם יותר את הצעת החוק של ח"כ חנוך מילביציקי, בכר תקף: "יום אחרי לא התאימו להם תוצאות הבחירות, לא התאים להם ההליך הדמוקרטי, אז אמרו 'בואו נפרק את הלשכה'. הרי זה חוק בריוני, אנטי־דמוקרטי, לא מוסרי והוא גם לא חוקי. הם רוצים לפרק גוף ששומר על הדמוקרטיה, הם רוצים לפרק כל מה שהוא חלק משמירה על שלטון החוק והדמוקרטיה הישראלית".

"זה מהלך בריוני לא חוקי ולא מוסרי, בוודאי שאם החוק יעבור נעתור לבג"ץ, הוא לא יעבור – הוא לא עומד בשום סטנדרט משפטי, במיוחד אחרי שהם פעלו ככה 'בואו, נחכה מי נבחר ואז נחליט לפרק את הגוף'. אבל אני גם חושב שהוא לא יעבור את הציבור הישראלי בצורה מובהקת. הם כנראה לא למדו את הלקח, לא מהניסיון לפטר שר ביטחון ולא משום דבר אחר", הוסיף. 

עוד טען: "זה ניסיון כוחני, הציבור התנגד לו, כל מי ששוחר חופש ודמוקרטיה יתנגד לו כי כל מה שהם רוצים פה זה לפרק את הדמוקרטיה, להשתלט בכל דרך על הועדה לבחירת שופטים". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm