ח"כ צבי סוכות ממפלגת הציונות הדתית שוחח היום (ראשון) עם אריה אלדד ואיתן כבל ב-103FM על התפרעויות המתנחלים בשטחים והצתת הכפרים הפלסטינים, קרא לצאת למבצע צבאי נרחב ביהודה ושומרון ואיים: "הממשלה לא עושה מספיק בביטחון. אם לא אקבל תשובות, לא אשאר בקואליציה". 

בכיר לשעבר בצה"ל על ההתפרעויות ביו"ש: "אנרכיה - לא תרחיש בלתי אפשרי"
איזנקוט על העימותים האלימים ביו"ש: "בן גביר מכשיל ביודעין את צה"ל"

בפתח הדברים התבקש להסביר את ה"היגיון" שעומד מאחורי פעולות המתנחלים האלימות, ואמר: "אני קודם כל כופר בהכללה של המתיישבים, בסוף התיישבות יהודה ושומרון אנחנו אמנם מתוסכלים מאוד, כואבים מאוד והלב שלי נמצא במקום שבו בשבוע שעבר ראיתי גופות, אנשים מפחדים לצאת מהבית, מפחדים לנסוע בכבישים, מפחדים לתדלק, מפחדים ללכת לחומוס.

לדבריו, "כשיש חצי מיליון איש שנמצאים בפחד ובתחושה שהחיים שלהם מופקרים אז יש תופעות קצה – ככה זה. אני חושב שלמנוע את זה, זה אפשרי, אבל זו תופעת קצה שנולדת מזה שיש תחושת חוסר ביטחון אצל מאות אלפי אנשים – זו הסיבה וזו התוצאה". 

אתה תומך במה שהם עשו? 
"לא רק שאני לא תומך, אני גם יכול לנצל את הבמה הזאת כדי להגיד במפורש – הגוף היחיד שמוסמך להפעיל כוח במדינת ישראל זו מדינת ישראל על שלל רשויות המדינה. החוזה הבסיסי בין אזרח המדינה היא שהמדינה מעפילה כוח במקום האזרח, זה הדבר הכי פשוט כי אחרי זה תהיה פה אנרכיה וזה מסוכן". 

על הטענה כי השקיף על המעשים טען בנחרצות: "התמונה הזאת היא בית ספר לאיך מייצרים פייק ניוז, אני ישבתי אצל חבר בשבת אחר הצהריים, ראינו במרחק משהו כמו קילומטר וחצי מהבית שלו, פשוט שריפה. תחקירים שמשום מה מסתובבים בכפר שהוציא ממנו את שני הרוצחים בשבוע שעבר, הם כנראה חברים שלהם, צילמו במצלמה עם זום ממש טוב את הבית בבית"ר שהוא קילומטר וחצי משם.

"בארבע קילומטר כביש לא עימותים בין יהודים לערבים, אפילו לא לשנייה. ואז מוציאים תמונה 'חבר הכנסת סוכות משקיף על הפרעות', - איזה משקיף על הפרעות? ואותי מעניין למה תחקירנים נמצאים בכפר של רוצחים? הכל מלא בתמונות של המחבלים שיצאו לרצח, כל הכפר תומך בהם. אני חושב שלישראלים אסור להיכנס לשם". 

כשנשאל מה לדעתו ממשלת ישראל צריכה לעשות השיב: "לצערי אני מרגיש שהממשלה שאני חבר קואליציה שלה לא עושה מספיק בביטחון. אני לא יכול לחזור הביתה עם התשובות ולהגיד לאנשים 'חברים, אנחנו עושים הכל כדי שלא תיפגעו וכי אנחנו חושבים שיש מה לעשות שלא נעשה'. צריך לצאת למבצע רחב בצפון השומרון מפני שהם רואים שיוצאים משם הרבה מאוד פיגועים, עשרות נרצחים, קרוב לשישים ומשהו פצועים, ראינו רק שבוע שעבר את התמונות מג'נין". 

כשנשאל אם הוא לא חושב שצריך לבקש סליחה מהממשלה הקודמת על הביקורת הרבה שהוטחה בה אמר: "מאחר שאני חושב שיש הרבה מה לעשות אני קודם כל בא בביקורת לממשלה שאני חבר בה. ואני מנסה להבין למה אני צריך לבקש סליחה על זה שיצאתי בביקורת גם על ממשלות קודמות. לצערי אני מבויש, אני עומד מול הבוחרים שלי ואומר 'חברים, אני לא יכול להגיד לכם שאנחנו עושים הכל". 

על המאחזים הלא חוקיים שקמו בעקבות הפיגוע בעלי אמר: "אני לא מכיר רמזים מהממשלה אבל אני כאן חושב שסדרי עדיפויות להריסה ביהודה ושומרון לא צריכים להיות קודם כל כלפי יהודים. יש בשטחי שיא ביהודה ושומרון בלי סוף מבנים לא חוקיים שהרשות הפלסטינית מקימה בעידוד ומימון האיחוד האירופי וכל מיני ארגונים מחו"ל. ואין שום סיבה שבראש סדר עדיפויות להריסה יהיו כמה מקומות שיהודים הקימו בהם כמה צריפים. זו דעתי ואני מקווה שהממשלה תקבל אותה". 

מה יהיה קו פרשת המים במחינתך? 
"אני לא מניח אולטימטום עם תאריכים, אני גם לא בא עם איום לממשלה. אני לא שום תאריך, אני אומר - בזמן הקרוב, אם אני לא אקבל תשובות אז אני לא אשאר חבר בקואליציה. בזמן הקרוב". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm