חבר הכנסת צביקה פוגל ('עוצמה יהודית') שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתכניתם ב-103FM בעקבות התבטאויותיו רה"מ בנימין נתניהו נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לאחר שזה קרא למתנחלים "לרוץ לגבעות", והתייחס לדברים.

"אני ציפיתי לשמוע מראש הממשלה גם איזו התייחסות להשתלטות של הפלסטינים על שטחים, סלילת כבישים לא חוקית, אבל כרגיל הוא הלך למקום שנוח לו ותקף את השר, כי זה קצת יותר פופולרי כנראה, אולי זה גם יפתח לו דלת לארה"ב", אמר פוגל בפתח הריאיון.

עוד המשיך ותקף באותו נושא: "יש דרך בה ראש ממשלה מעיר לשריו, זה חלק מהאנשים שמבטאים את המדיניות שלו, וחבל שככה דברים מתנהלים. אני הייתי מעיר אחרת. הייתי לוקח אותו אליי למשרד, אומר לו שזה לא מקובל, לא ראוי, הוא פותח דלת שהוא יצטרך בסוף לפנות את אותם מפגינים ולכן זו אמירה לא נכונה. אם הייתי מתייחס לזה בפומבי הייתי אומר שאני לא מוכן לתת יד לא לנערי גבעות אבל גם לפלסטינים. אבל כנראה שלפלסטינים מותר לעשות מה שליהודים אסור".

לשאלה האם בן גביר נפגע מהדברים, השיב: "שאלה מצוינת. אני נמצא עם השר בן גביר הרבה מאוד שעות. האיש כל כך עסוק בעשייה, בעבודה, באתגרים שעומדים לפניו. הוא היום בא לתת סקירה אצלי בוועדה לחברי הכנסת וגורמים נוספים על פעילות המשרד. האיש עסוק מאוד מאוד בעשייה, יש לו המון אתגרים. אין לו זמן להיעלב. אנחנו לא על תקן של נעלבים או מתנצלים. זה לא נעים, זה לא כייף, אבל בסופו של דבר אנחנו מבינים את השותפות הזו, הקואליציה הזו עם יתרונותיה וחסרונותיה וממשיכים הלאה - העם בחר בנו עדי לעבוד ולא כדי להיעלב".

בכל הנוגע להתפרעויות של המתנחלים בכפרים הפלסטינים, ציין: "החוק מחייב את כולנו, אני לא יכול לתת יד להתפרעות כזו, לקחת את החוק לידיים גם אם נדמה לחלק מהאנשים שצה"ל לא מספק את הביטחון הנדרש אסור לקחת את החוק לידיים. אני לא אתן יד לשום דבר כזה. אני לא חושב שזה טרור. טרור כדאי שנמשיך להגדיר אותו למי שמבקש את נפשנו. הנה, יש עוד משהו שאני לא מסכים עם ראש השב"כ. יש ביטויים שחשוב שנשמור לאויבנו. איתמר רוצה לדאוג לתושבי מדינת ישראל לביטחון האישי, לעצור פושעים שמחזיקים נשק בידיהם, להכניס מאחורי סורג ובריח באישור של כל מי שצריך. מי שמפריע לו זו היועמ"שית. מונעים ממנו. חייבים לתת לנו את הכלים לעשות את העבודה, בלי כלים אי אפשר לעבוד".

הח"כ מעוצמה יהודית נשאל לפיכך מה ניתן לעשות, וענה: "את דעתי בנושא הרפורמה המשפטית אתם מכירים, אני חושב שצריך להחיל אותה, לא בשיטה שבה עשינו אבל בסופו של דבר אנחנו חייבים להחזיר את היכולת למשול בידי אלה שנבחרו. היועמ"ש בהנחה שגם יחולק תפקידו לשניים - מותר לו לבוא ולהביע את דעתו, אבל בסופו של דבר הוא רק יועץ. צריך לקחת את הדברים, לשקול ולראות מה נכון לטובת עם ישראל, לא הכול צריך להימדד בשיווי משקל המשפטי. אני מאוכזב מכל נושא הרפורמה ומה שקורה איתה, חד משמעית. מאוד מאוכזב, אבל אני טיפוס אופטימי. אני רוצה להאמין שאם לא עכשיו אז בעוד חצי שנה או שנה, בצורה מסודרת, אם אפשר בהסכמה, מבחינתי הייתי עושה אותה. אבל אני רק שישה מנדטים בתוך הקואליציה של 64".

בכל הנוגע לדבריו של רה"מ לשעבר ואהוד ברק והתלונה שהגיעה מצד מפלגת הליכוד: "אני שמח שהליכוד עשה את זה, הוא הרוב בקואליציה. אני לא רוצה לראות את ברק עם אזיקים בבית הסוהר, אני רוצה לראות אותו סותם את הפה ומבין שבמדינת ישראל יש דמוקרטיה. בזכותה הוא נבחר להיות ראש הממשלה הכושל ביותר. יש דברים שאפשר להגיד אחרת, מותר ולגיטימי. הוא מוציא מיליארדי שקלים להפגנות ומחאות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM