שרת ההתיישבות אורית סטרוק תקפה הבוקר (שני) בראיון שנתנה לרדיו קול ברמה את הרמטכ"ל הרצי הלוי, המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי וראש השב"כ רונן בר, זאת על רקע ההודעה המשותפת שהם פרסמו נגד המתפרעים ברחבי יהודה ושומרון. סטרוק אמרה: "הם הוציאו הודעה על טרור לאומני יהודי. מי אתם, כוח ואגנר?". מאורח יותר, התנצלה השרה על דבריה.

מאוחר יותר, סטרוק התנצלה על דבריה, וכתבה: "אומרת כאן ועכשיו: הביטוי 'כח וגנר' שגוי, ואני מתנצלת עליו. נכנס לשיחה בשל נוכחותו בשיח החדשותי, אבל לגמרי לגמרי לא מתאים. סליחה ומחילה! לא חוזרת בי מהביקורת העניינית, על כך שראשי מערכות הבטחון שלנו, מסורים וראויים להערכה ככל שהם, לא אמורים להיות מטיפי-מוסר, אלא מייצרי בטחון".

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב להתבטאות: "שרה בישראל שמשווה את הרמטכ״ל, המפכ״ל וראש השב״כ לשכירי חרב מורדים לא ראויה ולא יכולה לשבת בממשלת ישראל. נתניהו חייב לעצור את הטירוף ולרסן את השרים ההזויים חסרי האחריות שלו. אזרחי ישראל חייבים את חייהם להרצי הלוי, קובי שבתאי ורונן בר, גיבורי ישראל ושומריה".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ: ״ההשוואה של ראשי זרועות הביטחון לכוח וגנר היא חרפה מוסרית ופגיעה בביטחון המדינה. נתניהו צריך לפטר את אורית סטרוק עוד היום. כל דקה שהיא מכהנת כשרה בממשלה הוא מסר של הפקרות ביטחונית, קריצה לאנרכיסטים ופגיעה בצה״ל, בשב״כ ובמשטרת ישראל. אסור להסתפק בגינויים, המסר חייב להיות במעשים. הגיע זמן לשים סוף לאנרכיה שמחוללת ממשלת ישראל בביטחון המדינה״.