הרפורמה במערכת המשפט: שר המשפטים יריב לוין תקף את המפגינים שהגיעו הבוקר (שלישי) לביתו במודיעין, הבעירו צמיגים ושיבשו את התנועה במקום. "למרבה המזל או הפלא, הפעם 'הסתפקו' בהבערת צמיגים וחסימת הכביש, ולא החליטו לשרוף איזו דירה בבניין".

העמידו גדרות תיל והציתו צמיגים: עצורים במחאה מול בית השר לוין
היועמ"שית נגד צמצום עילת הסבירות: "הממשלה תוכל לעשות בכך שימוש רע לצרכים פוליטיים"

לטענתו, במשך כ-40 דקות לא הצליח צוות משרדו להזעיק את המשטרה: "ממונה האבטחה ניסה לפנות למשטרה, ובשעה 6:11 עדכן אותי שהמשטרה מסננת אותו. צלצלתי למפקד המחוז ניצב אבי ביטון שסיפר לי בגאווה שהמשטרה פועלת".

לוין קשר בין ההפגנה לבין חוות דעתה של היועצת המשפטית לממשלה בנוגע לצמצום עילת הסבירות שפורסמה אתמול. "אי אפשר שלא לבוא בטענות למשטרה, אבל למען האמת זה גם לא הוגן להאשים אותה בהכל", אמר. "היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, מיהרה לנאום כנגד הרפורמה שהצעתי. היא והמשנה שלה, ד״ר גיל לימון, מפיצים באופן שיטתי מסמכים וחוות דעת בכתב ובעל פה, אפילו בלי לעדכן אותי, כדי לסכל את המדיניות שאני מוביל".

מחאה מול ביתו של יריב לוין  (צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק)
מחאה מול ביתו של יריב לוין (צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק)

עוד הוסיף כי "היועצת ומערכת אכיפת החוק שתחתיה מעלימות עין מהאלימים, שלא לומר קורצות לאלימים, ומאפשרות להפקרות להשתולל. כי הרי למה להתעסק במניעת אלימות בשכונה במודיעין, כשלונדון, או במקרה הזה ברייטון, דווקא כן מחכה להם?"

בתוך כך, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את המפגינים "התפרעויות אנרכיסטים שמבעירים צמיגים וחוסמים כבישים עם גדרות תיל מול ביתו של יריב לוין - לא מתקבלות על הדעת. חופש מחאה כן, אלימות ואנרכיזם לא. חשוב שהמשטרה פעלה ופועלת למעצר האנרכיסטים אבל אין ספק שאם היה מדובר בהתפרעויות ימין היו נעצרים עשרות והיועצת המשפטית הייתה דואגת לבקש לעצור אותם עד לתום ההליכים. לצערי קומץ מתפרעים משתק את ישראל בגיבוי היועמ"שית גלי בהרב מיארה".

גם שר האוצר התייחס להפגנה: "קומץ אלימים מוכן לשרוף כאן הכל. ‏שורפי צמיגים, שורפי אסמים כי הם איבדו את השליטה בפרלמנט. ‏קומץ שחי בתודעת 'מי צריך דמוקרטיה אם אנחנו לא שולטים בה'. יש לי בשורה - אתם לא הדמוקרטיה, אתם אנשים אלימים. ‏העם זו הדמוקרטיה. ‏עם ישראל בריא ויוקיע את האנשים האלו מתוכו וטוב שכך".

בתגובה לדברי השרים מסרו אחים לנשק ל"חוטפים הבכיינים, ראש הממשלה לוין והשותף שלו בן גביר": ״לא יעזרו האיומים שלכם על אנשי מערכת אכיפת החוק, אנחנו לא נזוז מהמאבק - עד שנשחרר את המדינה שחטפתם".

מסיעת הליכוד נמסר: "ההתפרעות והבערת הצמיגים הבוקר על סף דלתו של שר המשפטים יריב לוין ע"י קבוצת קיצונים, הן תוצאה ישירה של הקריאות להמרדה ולמרי אזרחי. מי שמדברים על סרבנות, מרי אזרחי ואי-ציות לחוק, בפועל מעודדים אלימות, אנרכיה ופגיעה במדינה ובחוקיה.
הגיע הזמן שהיועצת המשפטית לממשלה ומשטרת ישראל יפעלו במלוא העוצמה והנחישות כנגד פורעי חוק, ללא הבדל דת, גזע, אזור גיאוגרפי או דעה פוליטית".

ממשטרת ישראל נמסר:  מדובר באירוע חמור של הפרת הסדר הציבורי, תוך סיכון תושבי המקום ע"י הבערת צמיגים בלב שכונת מגורים, חסימת צירי תנועה ורמיסת הוראות בג"צ לעניין מחאות מול בית נבחר ציבור ולפיכך נעצרו לחקירה 6 חשודים. מעבר לכך, נבהיר כי מדרג הטיפול וזמן המענה המבצעי, הנם נגזרת ישירה של תגבור מערכי השיטור בשטח".